146632

در دومین استان تراشنده سنگ های قیمتی کشور

مکان یابی راه اندازی بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان

دنیای معدن - مکان یابی راه اندازی بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان انجام شد.

به گزارش دنیای معدن؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: سرای مدنظر با همکاری شهرداری ،پس از بازدید از مکان های زیادی انتخاب شده و فضای مناسبی و در چندین طبقه با مسیر دسترسی مناسبی دارد تا بتوان شرایط خوبی را برای استان و کشور در اصفهان ایجاد کرد.
ایرج موفق ،راه اندازی این بازارچه را توانایی خوبی در زمینه صنعت سنگ قیمتی برشمرد و افزود:با توجه به وضع صنایع دستی و قدمت استان اصفهان در مقوله طلا و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می توان به عنوان یک فرصت ارزشمند با ارزش افزوده بالا و سهم اشتغالزایی بسیار خوب روی آن سرمایه گذاری کرد.
وی همچنین با اشاره به واگذاری کمیته قوانین و مقررات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به استان گفت: در این کمیته درصدد پیگیری برندسازی و اصلاح نظام تعرفه هستیم به شکلی که قیمت روی فلز توسط بانک مرکزی در مرکز و نمایندگان آن بانک در استان ها انجام شود.
موفق ادامه داد: در زمان حاضر یک گواهینامه کشف برای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان اصفهان وجود دارد ولی بصورت پراکنده ذخایری رادر بحث سنگ ها داریم که درصدد انجام کارهای اکتشافی روی آن ذخیره ها هستیم.

اصفهان یکی از استان های با ظرفیت بالای معدنی کشور، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال دارد که حدود 400 واحد از آن سنگ های تزیینی است و از لحاظ تعداد تراشنده سنگ قیمتی و مصرف در رتبه دوم کشور قرار دارد،که این کارگاه های طلاسازی و نقره سازی همچنین بخش فیروزه کوبی را شامل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید