146631

نماینده اراک خواستار سرعت در انتقال سهام هپکو به ایمیدرو شد

دنیای معدن - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:سرعت در انتقال سهام شرکت هپکو اراک به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در رفع مشکلات این واحد بزرگ تولیدی موثر است و در این راستا باید دستگاه‌های دولتی اقدام مقتضی را به عمل آورند.

به گزارش دنیای معدن، سید «مهدی مقدسی» روز دوشنبه افزود: دولت باید ضمن تسریع در این امر، مراقبت‌های لازم را به کار گیرد و این اقدام تنها فروش سهام نباشد چرا که : هپکو از گذشته یک شرکت پر رونق بوده و باید اقدامات پیش‌رو برای این شرکت منجر به رونق و حیات مجدد آن شود.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از سهم در نظر گرفته شده برای فروش سهام هپکو باید در فرآیند تولید و به عنوان منبعی برای سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه به‌کار گرفته شود.

مقدسی اظهار داشت: ریاست قوه قضاییه حمایت جدی در بحث نحوه واگذاری سهام هپکو داشتند که این اقدام جای تشکر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رییس جمهوری در جریان یک نشست ویدئو کنفرانسی در روزهای نخست سال جاری با استاندار مرکزی، قول مساعد به تکمیل بیمارستان در حال ساخت ولیعصر (عج) اراک دادند که انتظار است در عملی شدن این قول نیز تسریع شود.

مقدسی عنوان کرد: اراک در مرکز کشور قرار گرفته و به لحاظ ارایه خدمات درمانی مختلف به استان‌های همجوار، نیاز به تمکیل این بیمارستان دارد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.
این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شوند.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و مشکلاتی برای آن ایجاد شد.

این واحد تولیدی سال گذشته از بخش خصوصی بازپس‌گرفته و به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد.

دیدگاهتان را بنویسید