146517

واگذاری هپکو به کنسرسیوم پیمانکار معادن به صلاح نیست

دنیای معدن - نماینده کارگر هپکو در نشست با رییس قوه قضاییه واگذاری هپکو به کنسرسیوم پیمانکار معادن را اشتباه دانست.

به گزارش دنیای معدن، سید امیر میرناصری، یکی از دو نماینده کارگران شرکت هپکو در جلسه بررسی وضعیت این شرکت که با حضور رئیس قوه قضاییه، استاندار مرکزی، نماینده وزیر صنعت، مدیران هپکو و برخی مدیران استانی برگزار شد؛ با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب بر عدالت خواهی و مبارزه با فساد و تبعیض تصریح کرد: هنوز در باورمان نمی گنجد که عالی ترین مقام قضایی کشور، ظرف کمتر از ۴۸ ساعت پس از شنیدن سخنان کارگران، دوباره جلسه ای ویژه رفع دغدغه های آنها برگزار کرده است.

میرناصری افزود: این موضوع از نظر کارگران قطعا نقطه عطفی در کارنامه عملکرد قوه قضاییه است و این باعث خواهد شد کارگرانی که بر اثر بی مهری های فراوان دولت در این دهه اخیر به شدت بدبین شده اند، به زودی به چنین نظامی بر خود ببالند.

نماینده کارگران هپکو با اشاره به حضور استاندار، نماینده وزیر صنعت و مدیران هپکو در این جلسه، خطاب به رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: جای خوشحالی است که دعوت شما از کارگران در روز کارگر سبب شد که مدیران و برخی از مسئولین نیز به یکباره احساس تکلیف کنند و با اشتیاق فراوان در جلسه حضور یابند. این جلسه خود تلنگری است که قوه قضائیه مستقل به تنهایی می تواند برخی را از خواب آلودگی خود خواسته برهاند. البته امیدوارم امروز گزارش های واقعی از عملکردهای ایشان بشنوید و نه تمجید رویاهای چند ماه گذشته شان و یا وعده هایی را که ماه ها و سال هاست که به کارگران می دهند و در واقع هیچ و پوچ است.

میرناصری با انتقاد از گزارش اخیر صدا و سیمای استان مرکزی از هپکو تصریح کرد: به راستی پای کدام جریان نفوذی در میان است که سبب شد خبر نادرست و سفارشی صدا و سیما که ۳۱ فروردین پخش شد، پس از ده روز در آخرین لحظات شب گذشته و درحالی که حضرتعالی از وضعیت اسفناک شرکت هپکو اظهار تعجب کردید، دوباره از رسانه ملی پخش شود.

این کارگر هپکو با تشکر از دانشجویان و طلاب انقلابی گفت: این عزیزان عدالتخواهی و مبارزه با فساد را از گوشه فراموشی ذهن به در بردند و مجددا آرمان های پیر جماران را برای تحقق گفتمان عدالت به یادمان آوردند.

میرناصری با بیان اینکه ماجراهای شرکت هپکو مثنوی هفتاد من کاغذ است، اظهار داشت: در بزرگی شرکت هپکو همین بس که پس از ۱۳ سال غارت و چپاول آن به اسم خصوصی سازی، مکیدن شیره وجودیش و به مسلخ بردن متخصصانش، هم چنان گرگ های لیبرال برای به دست آوردنش برای هم چنگ و دندان نشان دهند و تفکرات مختلف سیاسی به دنبال یکه تازی در آن باشند.

وی تاکید کرد: اگر اینها که با حکم مدیر عاملی جولان می دهند؛ دندان طمع و حرص خود را از پیکر شرکت بیرون بکشند، خواهید دید کارگران همان گونه که در سال های حساس دفاع مقدس و پس از آن همیشه پشتیبان نظام بوده اند، اکنون نیز در سنگر تولید پیشتاز مبارزه با داعشیان صنعت هستند. کارگران هر چند خود پیکری سراسر زخم دارند اما همواره به دنبال التیام زخم های فراوان در حوادثی چون زلزله سر پل ذهاب، سیل لرستان و وزستان و ویروس کرونا بوده اند.

میرناصری سپس با گلایه از بی نتیجه بودن پیگیری ها و نظارت ها اظهار داشت: طی سال های گذشته ورود چندین باره هیئت نظارت سازمان خصوصی سازی و سازمان بازرسی و گزارشات مختلف دیوان محاسبات کشور مبنی بر وجود تخلف در هپکو بی فایده و بی نیتجه بوده است.

وی افزود: در برابر احضارهای پی در پی کارگران صنایع استان با اتهام های سنگین و پرونده محکومیت و استرس در پشت دربهای اجرای احکام، چندبار سهامداران، مدیران گذشته و مدیران فعلی شرکت بازخواست و بازداشت شده اند؟ در حالی که می دانیم که ده ها کارگر هپکو به خواست مدیران و همکاری دستگاه ها محاکمه شدند.

نماینده کارگران هپکو با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: مدیریت صنایع و معیشت کارگران باید به دست متخصصان و جراحان حاذق سپرده شود، اما چند سال است با نفوذ، متخصصان را از صنایع کشور منزوی کرده و شرکت های بزرگ و استراتژیک را به دستان کسانی سپرده اند که نه تنها هیچ تجربه و تخصصی نسبت به این صنایع ندارند بلکه ماه هاست گفتار درمانی، تهدید و تطمیع نمایندگان کارگری را سرلوحه برنامه های خود کرده اند.

سید امیر میرناصری با انتقاد از مسئولان استان مرکزی تصریح کرد: آشفتگی این روزهای صنایع بزرگ استان نتیجه مصلحت سنجی همان مسئول امنیتی و نظارتی استان و سکوتشان در برابر نگاه لیبرال گونه سهام داران غیر قانونی، مدیران متخلف و فرصت طلب این شرکت است. همان هایی که از سالیان گذشته تا به همین الان فقط به فکر حقوق نجومی خود بوده اند، نه تلاش برای رونق تولید.

وی افزود: تلاش برای حفظ صنایع بزرگ در شرایطی که با دسیسه های دشمنان مواجهیم، شاید سنگ محک خوبی برای شناخت تفکرات دوست از دشمن باشد. کدام تفکر و عقیده و عملکرد باعث اخلال در نظم جامعه و تبلیغ و اقدام علیه نظام است؟ تفکر کارگرانی که حفظ صنایع راهبردی و حساس کشور را ذخیره نظام و بالاتر از جان، مال و آبروی خود می دانند یا تفکری که به اشکال مختلف به دنبال از بین بردن صنایع راهبردی و پایه های نظام است؟ تفکری که پس از سال ها تحمل سخت ترین اتهامات امنیتی و فشارهای دستگاه های استان هنوز به دنبال حفظ این صنعت است یا تفکری که به اسم برقراری امنیت شهر به دنبال پاک کردن صورت مسئله و تعطیلی شرکت است؟

این کارگر هپکو خطاب به حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: امیدواریم هر چه سریعتر نتیجه درخواست های ما و دستورات شما به مجوعه قضایی استان را لمس کنیم و به زودی شاهد محاکمه اصلی ترین متهم سازمان خصوصی سازی و تمام یاریگران پیدا و پنهانش باشیم.

میرناصری با اشاره به فشار روانی موجود روی کارگران هپکو و خانواده های آنان اظهار داشت: تندی کلام ما نتیجه تمام نامه نگاری های گذشته به کلیه مسئولین کشوری و شرمندگی گاه و بیگاه در قبال خانواده هایمان است. البته همچنان کورسوی امیدمان به مسئولین انقلابی است که خود را درگیر جناحها و احزاب دروغین دنیوی نکرده، انقلابی بوده و انقلابی می مانند.

نماینده کارگران هپکو هم چنین شش درخواست از رئیس قوه قضاییه مطرح کرد:

۱- بازرسی و ورود به پرونده هپکو از سال ۸۵ تا الآن بالاخص عملکرد تیم های مدیریتی دولتی و داستان غم انگیز سهام هپکو در شرکت مس طارم و رسانه ای کردن نتایج آن.

۲- نظارت ویژه بر مراحل واگذاری به صورت کاملا کارشناسی و البته مستقل این روزهای شرکت و جلو گیری از تکه تکه شدن سهام بلوکی شرکت.

۳- مشخص کردن یک مسئول ویژه در خصوص پرونده هپکو و پیگیری چرایی توقف پرونده شکایت رسمی پرسنل از سازمان خصوصی سازی، اسدالله احمد پور و علی اصغر عطاریان(سهام دار دوم و اول) و درخواست تعویض ضابط قضایی این پرونده.

۴- پیگیری چرایی عدم اجرای مصوبات دولت طی سالهای گذشته در خصوص شرکت هپکو توسط وزیران و مسئولین ارشد دولتی و استانی.

۵- پیگیری ابطال مصوبه واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم که در هفته گذشته توسط معاون اول رئیس جمهورمصوب گردید.

۶- در آخر با توجه به صحبت جنابعالی مبنی بر اینکه فرمودید اعتراض به حق کارگران باید مورد تقدیر واقع شود باید عرض کنیم ما ثابت می کنیم اعتراض ما به حق و در راستای مبارزه با فساد بوده و شما هم قول بدهید که در تقدیر از این پرسنل، پرونده قضایی تمام پرسنل مختومه و این پرسنل شریف تبرئه شوند.

میرناصری راجع به واگذاری هپکو به ایمیدرو و کنسرسیوم پیمانکاران معدنی نیز تاکید کرد: ما با ایمیدرو موافق هستیم اما با سپردن هپکو به کنسرسیوم معادن مخالفیم، به نظر می رسد ایمیدرو خودش پول ندارد و می خواهد هپکو را بگیرد و به چند پیمانکار معدنی واگذار کند. این پیمانکاران معدنی رقیب هم هستند، با توجه به تجربه کار کردن با این پیمانکاران(شرکت های مبین، جهاد نصر و گل گهر و...) آیا پیمانکاران معادن می توانند مشکل هپکو را حل کنند؟ خرد کردن بلوک و دادن سهام به کنسرسیوم پیمانکاران معادن کار درستی نیست، بنابراین در واگذاری نباید تصمیم عجولانه بوده و حتما باید کارشناسی باشد.

میرناصری تصریح کرد: امیدواریم برخی از افراد حاضر در جلسه که خود مسبب ماجراها و امنیتی شدن کارگران هپکو شدند، مجال بازگشت به کارخانه را بعد از این جلسه به ما بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید