146342

وجود 1595 طرح صنعتی و صنایع معدنی نیمه تمام در قم

محمود سیجانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت طرح های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی استان قم اظهار کرد: هزار و 595 طرح صنعتی و صنایع معدنی در دست اجرا در استان وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این طرح ها 15 هزار و 668 میلیارد تومان با اشتغال 38 هزار و 188 نفر است.

وی ادامه داد: مهم ترین طرح های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی استان قم در زمینه تولید محصولات فولادی و آهنی، محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، الیاف مصنوعی، شمش فولادی، انیدرید فتالیک، دی اکتیل فتالات، فرآورده های لبنی و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 349 طرح در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد داریم که تاکنون هزار و 329 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح ها انجام شده است و برای تکمیل این طرح ها نیاز به هزار و 450 میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر وجود دارد.

سیجانی با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان قم اظهار کرد: دو هزار و 217 واحد صنعتی و صنایع معدنی در استان با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و 956 میلیارد تومان و اشتغال 56 هزار و 123 نفر در استان وجود دارد، 3.1 درصد از تعداد واحدهای صنعتی و صنایع معدنی و 2.3 درصد اشتغال این بخش در کشور در استان قم است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین محصولات تولیدی استان قم شامل انواع محصولات لاستیک، پلاستیک و صنایع پایین دستی شیمیایی، چسب، کفش، دمپایی، مبلمان، سوهان، لامپ های کم مصرف، انواع موتورسیکلت، لوازم خانگی، قطعات خودرو، صنایع غذایی و سلولزی و بسته بندی و صنایع معدنی از جمله آهک، سیمان، منگنز آهک و آجر نسوز است.

دیدگاهتان را بنویسید