146014

کومرزبانک : ورودی طلا و نقره به صندوق های مبادله ای جهانی قوی است

دنیای معدن -تحلیلگر ارشد این بانک آلمانی ،کارستن فریش در یادداشت روز سه شنبه اعلام کرد : ای تی اف های طلا دوشنبه 11 تن دیگر از فلز را به ذخایر خود اضافه کردند ، از جمله میزان زیادی تغییر در حجم ذخیره طلای اس پی دی آر گلد تراست اتفاق افتاد ... این به غیر از 112 تنی است که در این ماه و تا پایان هفته گذشته وارد این ETF ها شده بود.

به گزارش دنیای معدن ،وی گفت: "به عبارت دیگر ،قیمت طلا هنوز توسط تقاضای سرمایه گذار پشتیبانی می شود."

این مورد همچنین در داده های صادرات طلا منتشر شده توسط اداره گمرک فدرال سوئیس نیز مشخص است .... " وی گفت: "صادرات در ماه مارس به 96.1 تن افزایش یافته است و این میزان بیش از دو برابر ماه فوریه است. تقریباً نیمی از محموله ها به ایالات متحده رفته اند ، احتمالاً برای پاسخگویی به تقاضای ETF در آنجا. "

در مقابل ، کومرزبانک گفت ، مقدار فلزات گرانبهایی که سوئیس به بیشتر کشورهای بزرگ مصرف کننده طلا آسیا ارسال شده کاهش قابل توجهی داشته . در مورد خریدار کلیدی هند ، تقاضا دو برابر کم شده..... فرنطینه مغازه های جواهرات را تعطیل کرده اند و قیمت های آن به ارز محلی در رکورد های بالا قرار دارد.

کامرزبانک گفت ، در همین حال ، ETF های نقره از ابتدای ماه تاکنون 750 تن ورودی داشته اند.

فریش گفت: "این بدان معناست که منابع نقره ای تی اف ها فقط 4 درصد افزایش داشتهاست ." وی ادامه داد: "ورود نقره از ابتدای سال تاکنون از 2000 تن فراتر رفته است.

"آخرین باری که چنین ورودی های در ایی تی اف های ( نقره )دیده شده در سه ماهه سوم سال 2019 بود... همانطور که در آن زمان اتفاق افتاد ، امروز بدون شک سرمایه گذاران جذب قیمت های پایین شده اند."

این بانک افزود: جریان شدید سنگین اخیر به ETF های نقره پس از اوج گرفتن نسبت( رشیو) طلا / نقره در اواسط ماه مارس به 127 واحد روی داد که به معنای پایین بودن قیمت نقره در مقایسه با طلا بود.

فلزات گرانبها در ETF مانند بورس تجارت میشوند ، اما قیمت کالاها را ردیابی می کنند ، و فلز موجود در آن برای پشتیبانی از سهام است.

دیدگاهتان را بنویسید