146012

افزایش قیمت طلا به دنبال کاهش بهای نفت

دنیای معدن - رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر گفت: اگر روند کاهش قیمت نفت ادامه داشته باشد بر بازار طلا تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش دنیای معدن، عبادلله محمدولی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر، درباره آخرین وضع طلا و سکه در بازار، گفت: امروز نسبت به دیروز کمی افزایش قیمت سکه و طلا را داشته ایم.

او بیان کرد: قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته کمی کاهش قیمت داشته است. انس جهانی امروز مقداری نوسان داشته و به دلیل بحث نفت نیز افزایش قیمت داشته ایم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تشریح کرد: امروز انس جهانی به هزار و ۷۰۱ دلار رسید. یک گرم طلای ۱۸ عیار ۶۱۰ هزار و ۹۱۰ تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان، سکه طرح جدید ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان که نوسانات زیادی داشته است، سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، ربع سکه نیز یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان معامله شد.

محمدولی تصریح کرد: اگر روند کاهش قیمت نفت ادامه داشته باشد بر بازار طلا تاثیر خواهد گذاشت. هم اکنون خریداران زیادی به دلیل کاهش قیمت نفت به سمت بازار طلا رو آورده اند چرا که بازار نفت به بن بست رسیده و انتظار افزایش قیمت طلا را داریم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تشریح کرد: اگر روند کاهش قیمت نفت را در پیش داشته باشیم و این رویه ادامه دار باشد، سرمایه داران در این صنف زیاد خواهد شد و انتظار افزایش قیمت طلا را داریم.

او درباره شکایات پرونده سکه ثامن، گفت: سکه ثامن مجوز کسب فعالیت واحد صنفی در شهرستان را از اتحادیه مربوطه دریافت کرد. اما متاسفانه در واحد فضای مجازی نیز به شکل هایی فعالیت کرد و اتفاقاتی در این خصوص رخ داد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر افزود: نمی گوئیم که آن اتحادیه مجوز داده، مقصر است و این مطلب درست نیست. اما اینکه بر اساس سلیقه عمل کرده کاری اشتباهی بوده که بیشتر مردم را نیز به دردسر انداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید