145453

شهرک تخصصی صنایع معدنی در اردبیل راه اندازی می شود

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اعلام کرد: برای اولین بار و با صدور مجوز دو شهرک صنعتی خصوصی صنایع معدنی در فضای 650 هکتار در استان اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش دنیای معدن، رامین صادقی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در مسیر رونق تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت انجام شد که امسال نیز این روند با یک توان مضاعف به انجام می رسد.

وی افزود: امسال 170 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومان و ایجاد فرصت های اشتغال برای 5 هزار نفر به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با بهره برداری از این واحدها 35 درصد تولید محصولات صنعتی استان اردبیل افزایش خواهد یافت تا علاوه بر تامین نیازهای داخلی صادرات محصولات تولیدی استان انجام شود.

صادقی گفت: مهمترین رشته های صنایع توسعه ای استان اردبیل سلولزی تا دو میلیون مترمکعب است که جایگاه استان را در ردیف سه استان برتر در تولید محصولات سلولزی و چوبی قرار خواهد داد.

وی از تکمیل چهار واحد تولید محصولات بهداشتی و دارویی در استان به ظرفیت دو میلیون عدد خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این واحدها اردبیل نیز به قطب تولید محصولات بهداشتی و دارویی تبدیل خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به راه اندازی واحد صنعتی و تولیدی کامیونت و کشنده ها اشاره کرد و گفت: همچنین راه اندازی واحدهای صنعتی متنوع در بخش خودرویی، محصولات دارویی نظیر سرم، الکل و گیاهان دارویی در دستور کار است.

صادقی ادامه داد: استان اردبیل در تولید لاستیک به ویژه لاستیک رادیال 25 درصد نیاز کشور را تامین می کند و این واحدها همچنان مورد حمایت جدی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید