145351

روزی که استقلال چهار گل زد، ولی حذف شد

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در فصل ۸۹-۱۳۸۸. استقلال با هدایت صمد مرفاوی در ورزشگاه آزادی میزبان استیل‌آذین بود. تیم پرستاره‌ای که حمید استیلی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌دید و پر بود از بازیکنان نامی و ملی‌پوش. در ترکیب استیل آذین بازیکنانی، چون علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، علیرضا واحدی نیکبخت، حسین کعبی، حامد کاویانپور، رضا نوروزی، محمد غلامی، امیر شاپورزاده، کاظم برجلو، لک چیرا و … حضور داشتند.

ابتدا استقلال توسط فرهاد مجیدی به گل رسید. کاپیتان و مرد شماره یک استقلال در آن روز‌ها ارسال حسین کاظمی را با یک ضربه سر غیر قابل مهار به گل تبدیل کرد. چند دقیقه بعد حنیف عمران‌زاده، آقای همه کاره این بازی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا همه چیز برابر شود و نیمه نخست با همین نتیجه به اتمام برسد.

در نیمه دوم تیم قرمزپوش میدان بهتر کار را شروع کرد. ابتدا مهدی مهدوی‌کیا با یک ضربه ایستگاهی عالی ورود مجدد خود به فوتبال ایران بعد از ۱۱ سال را به همه گوشزد کرد. سپس اشتباه مرگبار کیانوش رحمتی مقدمه‌ساز گل سوم استیل آذین توسط حسین کعبی شد. آبی‌ها حدود ۲۰ دقیقه برای بازگشت به بازی وقت داشتند و موفق به انجام این کار شدند.

ابتدا شوت سیاوش اکبرپور بعد از خوردن به زانوی مهدی محمدی مدافع تیم حریف به تور دروازه رسید. سپس عمران‌زاده موفق شد دروازه نشاط جو را باز کند و همه چیز را به تساوی بکشاند. در ادامه بازهم تیم میزبان به گل رسید. فابیو جانواریو با یک شوت سرضرب از پشت محوطه جریمه برای چهارمین بار حمید نشاط‌جوی کوتاه قامت را تسلیم کرد و بازگشت بزرگ آبی‌ها تکمیل شد.

اما بازهم این پایان کار نبود. در دقیقه ۸۶ خطای بی‌مورد عمران زاده روی بازیکن استیل‌آذین یک پنالتی برای تیم میهمان به ارمغان آورد. علی کریمی پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه چیپ فوق‌العاده محمد محمدی را مغلوب کرد. بازی به وقت اضافه کشیده شد. در این اوقات گل نهایی توسط تیم قرمزپوش زده شد.

رضا نوروزی مهاجم تعویضی تیم استیل آذین با عبور از مدافع استقلال و یک ضربه چیپ گل نهم و پایانی بازی را به ثمر رساند. بعد از آن حملات استقلال به بار ننشست. سیاوش اکبرپور و هادی شکوری هم اخراج شدند تا این جدال جذاب و تاریخی با ۲۰ بازیکن به اتمام برسد.

تیم حمید استیلی در مرحله بعدی در ضربات پنالتی به ذوب‌آهن باخت و حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید