145324

کلانی: آنچه خسروانی ساخت مایه افتخار ایران است

در روزهای اخیر و پس از پخش آیتمی در صداوسیما در مورد تاریخچه باشگاه های پرسپولیس و استقلال، دوباره جنجال پیرامون مالکان و اسطوره های این دو باشگاه بالا گرفته و واکنش های تندی نیز در این باره بوده است. از جمله اتهام به همایون بهزادی یا طرح برخی ادعاها درباره موسس آبی پوش پایتخت. مهندس حسین کلانی یکی از پیشکسوتان و اسطوره های فوتبال ملی ایران و همچنین باشگاه پرسپولیس است که در گفتگوی اخیر خبرنگار ورزش سه با او، نکته جالبی را گفته و به سوالات در این باره پاسخ داده است:

همایون بهزادی عزیزترین دوست من بود. شخصیتی اثرگذار در دوران فوتبال ما بود و چه در پرسپولیس، پیکان، و تیم ملی بهترین بازی ها را از خود ارائه کرد. او یکی از اسطوره های بی بدیل فوتبال ما بود، همایون خان یکی از صمیمی‌ترین دوستان من بود و علاوه بر این که در زمین مسابقه بیشترین حمایت را از من می‌کرد، بعد از بازنشستگی هم در زمینه کاری همکار من بود و کار می‌کردیم و خدمت گذار مملکت بود. همایون بهزادی همیشه در قلب ما جا دارد، همانطور که گفتم یک اسطوره بی بدیل اخلاق، معرفت و ورزش ما بود.

همه ما یک شغلی داشتیم، هرکسی باید در یک شغلی حضور می‌داشت و به مملکت خود خدمت می‌کرد، ایشان هم اگر شغلی داشتند، بسیار شخصی بودند که به مردم کمک می‌کردند و ایران را دوست داشتند. نمی‌شود بگوییم کسی که یک جایی کار می‌کند، آدم خوبی نیست. نه خیر! در هر شغل و سازمانی آدم های خوب و بد حضور دارند، آدم هایی هستند که به مردم و کشور خدمت می‌کنند. این یک واقعیتی است که کسی درباره همایون بهزادی هم نمی‌تواند آن را زیر سوال ببرد.

یک عده با تعصب درباره تیمسار خسروانی صحبت می‌کنند. ما باید تاریخ را بخوانیم و ببینیم افراد چه رزومه‌ای داشته‌اند. همه جا دیدم که می‌گویند باشگاه شاهین را تیمسار خسروانی منحل کرد، در حالی که همچین چیزی نبود. اصلا زمان آقای خسروانی باشگاه شاهین منحل نشد. باشگاه شاهین زمانی منحل شد که زنده‌یاد قره گزلو رئیس سازمان تربیت بدنی بود و سر یک اختلافاتی در یک بازی که با تهران جوان بود، شاهین را محروم کردند و اطلاعیه دادند که شاهین محروم می‌شود. بعد انداختند گردن تیمسار خسروانی! ما باید چشمانمان را باز کنیم و واقعیت ها را بگوییم.

ما الان یک استادیوم داریم که در دنیا باعث افتخار ماست، استادیوم آزادی. شما بگویید چه کسی باعث و بانی ساخت این استادیوم بود؟ یک باشگاه به اسم استقلال در این مملکت داریم که باعث افتخار است، جوانان به آن عشق می‌ورزند، خب ببینید این باشگاه را چه کسی به وجود آورده است؟ هرکسی در هر موقعیتی که باشد تلاش می‌کند برای چیزی که ساخته، کارهایی انجام دهد و امتیازاتی بگیرد. همه می‌گویند تیمسار خسروانی زد و بست و خورد و رفت اما وقتی او از ایران رفت، چیزی همراهش نبود. هرچیزی هم که داشت به جوانان مملکت داد. این ها واقعیت تاریخی است، بنده از قیافه تیمسار خسروانی خوشم نمی‌آید، بنده از قیافه دکتر اکرامی و پرویز دهداری و... خوشم نمی‌آید، بروم هرچیزی که دوست دارم بگویم؟ اگر یک جایی تهمتی به کسی می‌زند یا اصلا انتقادی انجام می‌دهد، باید با دلیل و مدرک صحبت کند. بدون مدرک من هم می‌توانم همه جا حرف بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید