145310

افزایش 300 هزار تنی ظرفیت تولید فولاد کویر آران و بیدگل

دنیای معدن - مدیر عامل مجتمع تولیدی فولاد شهرستان آران و بیدگل گفت: ظرفیت تولیدی مجتمع سپید فراب کویر آران و بیدگل در سال جهش تولید ۳۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش دنیای معدن؛ احمد خوروش افزود: این مجتمع تولیدی در سال ۱۳۹۸ در راستای تحقق شعار رونق تولید توانست در لیست ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار بگیرد.
وی گفت: صادرات مجتمع فولاد کویر در نیمه نخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد از نظر ریالی و ۹۲ درصد از لحاظ وزنی افزایش داشت.
مدیر عامل مجتمع فولاد آران و بیدگل افزود: این مجتمع در این بازه زمانی ، با صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات فولادی به کشورهای دیگر رکورد مطلوبی را در این زمینه به ثبت رساند.
خوروش با اشاره به نشست اخیر مجمع عمومی فوق العاده سهامداران فولاد کویر گفت: در این نشست ، افزایش ۳۵۰ درصدی سرمایه مجتمع که ۵۰ در صد از آن از محل سودهای انباشته و ۳۰۰ درصد نیز از محل آورده های نقدی و مطالبات سهامداران تامین می شود به تصویب رسید.
وی اولویت کنونی فولاد کویر را تکمیل زنجیره ابتدایی صنعت فولاد بیان کرد و افزود: این زنجیره در مرحله ابتدایی شامل تولید شمش و ریخته گری است و در مراحل بعدی معدن، گندله سازی، کنسانتره و احیا را در بر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید