145309

چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان معادن زغال سنگ هست؟

دنیای معدن - انجمن زغال سنگ ایران با ارسال نامه ای به معاونت معدنی وزارت صنعت ضمن اعلام وضعیت نامناسب معادن زغال سنگ کشور خواستار جبران زیان این معادن در شرایط شیوع ویروس کرونا شد.

به گزارش دنیای معدن، انجمن زغال سنگ ایران با ارسال نامه ای به معاونت معدنی وزارت صنعت ضمن اعلام وضعیت نامناسب معادن زغال سنگ کشور خواستار جبران زیان این معادن در شرایط شیوع ویروس کرونا شد.

در بخشی از این نامه آمده است:

در شرایط فعلی تعدادی از معدن زغال سنگ در جهت جلوگیری از گسترش بیماری بناچار از اواسط اسفندماه تعطیلو کارگران را از محیط کاری خارج کرده اند و همچنین بخشی دیگر معادن زغال سنگ با پذیرش هزینه های سنگین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به کار خود ادامه داده اند. در سال جدید با توجه به ابلاغیه فرمانداری ها عمده معادن استان ها موفق به بازگشایی تولید در سال جدید نشده اند و طبعا در تمام این شرایط هزینه های نگهداری و تهویه تونلها به قوت خود باقی است.

لذا با توجه به آسیب های وارده به معادن زغال سنگ کشور این معادن به فهرست فعالیتهای اقتصادی آسیب دیده از ویروس کرونا افزوده شده و از مزایای مالیاتی ، تامین اجتماعی ، بانکی و کمک های دولتی این مشاغل برخوردار شوند.

 چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان معادن زغال سنگ هست؟

دیدگاهتان را بنویسید