145289

۱.۵ میلیون دلارِ پرسپولیس برای دو گل

باشگاه پرسپولیس هرروز با خبر جدیدی درباره طلبکاران خود مواجه می‌شود. پس از دوره‌ای کوتاه که کم کم به نظر می‌رسید پرونده خارجی های پرسپولیس در فیفا سبک تر شده اما جدایی برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون، دستیاران آن ها و همچنین چند بازیکن در پست های مختلف، حباب خوش قولی مدیران سرخ را ترکاند تا طرفداران دوباره با این واقعیت روبرو شوند؛ واقعیتی که حالا باشگاه را در معرض محرومیت از پنجره های نقل و انتقالاتی، کسر امتیاز و شاید حتی جریمه های سنگین تر نیز قرار داده است.

یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های پرسپولیس در فیفا به مهاجم سابق و کروات این تیم یعنی ماریو بودیمیر مربوط می‌شود. بازیکنی که در ژانویه ۲۰۱۹ از قهرمان کرواسی یعنی دیناموزاگرب به تیم برانکو ایوانکوویچ پیوست تا جای خالی مهدی طارمی را پر کند اما در طول پنج بازی با پیراهن سرخ، تنها دو گل به ثمر رساند. او پس از دریافت ۲۵ هزار یورو از مدیرعامل وقت (ایرج عرب)، قراردادش را با این تیم فسخ کرد و به جمع شاکیان باشگاه پیوست.

قرارداد ماریو با پرسپولیس ۵۰۰ هزار یورو برای یک و نیم فصل بود که ۲۵ هزار یورو آن را گرفت و برای دریافت ۴۷۵ هزارتای دیگر پای به دادگاه فیفا گذاشت. او علاوه بر این که خواستار دریافت ۱۱۵ هزار یورو از نیم فصل ۲۰۱۸-۱۹ بود، باتوجه به سهل انگاری مدیران باشگاه پرسپولیس، برای دریافت قرارداد سال بعدی نیز اقدام کرد و موفق شد حکم ۳۲۷ هزار یورویی نیز بابت مطالبات فصلی بگیرد که اصلا در جمع سرخ ها حضور نداشت.

با اضافه کردن ۵ درصد غرامت و همچنین هزینه دادرسی، بدهی پرسپولیس به ماریو بودیمیر تا آستانه ۵۰۰ هزار دلار نیز افزایش می‌یابد اما این تازه یک طرف ماجراست. در طرف دیگر براندائو جونیور، آنتونی استوکس و کریستین اوساگوآنایی قرار دارند که آن ها در فصل جاری با پرسپولیس قرارداد بستند تا سرخ ها ملزم به پرداخت حقوق ۴ مهاجم خارجی برای لیگ نوزدهم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید