145243

پیشکسوت استقلال : پرسپولیس شانس خوبی برای قهرمانی دارد

شاهین بیانی از وضعیت فوتبال ایران و همچنین روزهای شیوع ویروس کرونا و تاثیراتش بر ورزش می گوید. وی با بیان اینکه سال 98 پر از سختی و اتفاقات بد برای ایران بود گفت:
سال‌ها از خدا عمر گرفتم اما شاهد چنین وضعیتی نبودم. عید جدیدی را تجربه کردیم که تابحال در زندگی خود ندیده بودم. مردم به جای آنکه به فکر خریدهای نوروزی باشند، به فکر خرید لوازم ضدعفونی‌کننده بودند. برای مردم شرایط حال حاضر با گذشته تفاوت پیدا کرده است. آرزو دارم این ویروس هولناک هر چه سریعتر ریشه‌کن شود و بار دیگر شرایط به حالت عادی بازگردد.
بیانی در مورد فوتبال ایران در سال ۱۳۹۸ افزود:
سالی که به پایان رسید برای فوتبال ما خوب نبود و روزهای خوبی را در فوتبال شاهد نبودیم چرا که تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی، کارش به اما و اگر کشیده شده است. در بازی‌های تیم امید هم نتایج قابل قبولی کسب نکردیم و نتوانستیم به المپیک راه پیدا کنیم درحالی‌که فرصت خوبی داشتیم چون هم بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و هم تدارک خوبی صورت گرفته بود اما اشتباهات فنی و ضعف مدیریتی، این فرصت را از ایران گرفت. در لیگ قهرمانان هم نتایج خوبی تا به امروز کسب نکرده‌ایم اگرچه با شیوع ویروس کرونا، بازی‌ها به تعویق افتاد اما عملکرد چهار تیم ایرانی در لیگ برتر خوب نبود.
وی درباره عملکرد تیم‌ها در لیگ نوزدهم گفت:
از شروع فصل تاکنون لیگ نوزدهم با تعطیلات زیادی روبرو شد. پرسپولیس شانس خوبی برای قهرمانی دارد اما مشخص نیست که آیا با شیوع ویروس کرونا، لیگ ادامه پیدا خواهد کرد یا این فصل نیمه‌کاره به پایان خواهد رسید؟ تنها دلخوشی مردم ایران تماشای فوتبال است که این اتفاق بد باعث شده تا لیگ تعطیل شود و نتوانند شاهد فوتبال باشند.
کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد تغییر مدیران عامل سرخابی‌ها اظهار داشت:
ضعف مدیریت نه تنها در سرخابی‌ها بلکه در ورزش ما باعث شده تا نتوانیم موفق باشیم. استقلال و پرسپولیس سهم بیشتری از این ضعف مدیریتی دارند و در روزهای گذشته شاهد بودیم که انصاری‌فرد و فتح‌الله‌زاده هر دو استعفا دادند زیرا می‌دانستند راه سختی در پیش دارند. این روزها مشکل اصلی فوتبال و ورزش ما ضعف مدیریت است که متأسفانه باعث شده عملکرد موفقی در ورزش نداشته باشیم. تغییرات پی‌درپی روزهای خوش را از طرفداران استقلال و پرسپولیس گرفته و آنها همیشه نگران وضعیت تیمشان هستند.
بیانی درباره تفاوت‌های استقلالِ سه دهه پیش با امروز گفت:
در آن زمان بازیکنان به عشق هواداران و پیراهن، با تعصب، جان و دل بازی می‌کردند و پول تأثیر چندانی در فوتبال نداشت؛ استقلال و پرسپولیس همیشه در صدر مسابقات بودند و همه تیم‌ها از بازی‌ با آنها وحشت داشتند. این روزها شرایط فرق کرده و بازیکنان تنها به دنبال پول هستند و حتی رنگ پیراهن برایشان مهم نیست البته در آن زمان تماشاگر بیشتری به ورزشگاه می‌آمد و فوتبال باشگاه‌های تهران از حساسیت و جذابیت خاصی برخوردار بود اما امروزه در لیگ برتر شاهدیم که هواداران زیادی به ورزشگاه نمی‌آیند زیرا آنقدر شرایط سخت شده که تماشای فوتبال برای مردم پردردسر شده است.
کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا افزود:
امسال عید جدیدی را تجربه می‌کنیم، نمی‌توانیم به ملاقات یکدیگر برویم، همدیگر را در آغوش بگیریم و به سفر برویم. از زمانی که به یاد دارم تا امروز چنین روزها و عیدی را تجربه نکرده بودم اما از مردم می‌خواهم برای آنکه این ویروس هر چه سریعتر از کشور ما بیرون برود، نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده و بیشتر در منزل بمانند. مطمئناً پس از ریشه‌کن شدن این بیماری، هم به دیدار اقوام و هم به سفرهای پی‌درپی خواهیم رفت.

دیدگاهتان را بنویسید