145133

آقای گلی علیپور با عبور از مورچه اتمی استقلال

سال ۹۸ در حالی برای سرخابی‌های پایتخت به اتمام رسید که آنها در امر گلزنی با یکدیگر فاصله قابل توجهی داشتند. با اینکه پرسپولیس در این سال امتیازات و عملکرد بهتری از لحاظ تیمی داشت و گل خورده کمتری نیز از این تیم به ثبت رسید اما در گلزنی این استقلال بود که گوی سبقت را از رقیب سنتی خود ربود. آبی‌پوشان تهرانی در این سال ۶۸ بار موفق به گلزنی شدند و از سرخپوشان پایتخت ۱۸ گل بیشتر به ثمر رساندند.

۱۰ بازیکن پرسپولیس در این سال موفق به گلزنی شدند که به تفکیک آمار آنها به شرح زیر است. جایی که علی علیپور گوی سبقت را از بقیه ربوده و با فاصله ۶ گل نسبت به مهدی ترابی برترین گلزن سال شده است.

گلزنان پرسپولیس در سال ۹۸: علی علیپور (۱۷)، مهدی ترابی (۱۱)، وحید امیری (۶)، احمد نوراللهی (۵)، شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن (۳)، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، ماریو بودیمیر، محمدحسین کنعانی‌زادگان و گل به خودی (۱)

در سوی مقابل استقلال گلزنان بسیار بیشتری داشته است. در سالی که گذشت ۱۸ بازیکن استقلال موفق به گلزنی شدند. مهدی قائدی و شیخ دیاباته تنها بازیکنان استقلال بودند که تعداد گل‌های آنها ۲ رقمی شد. قائدی با یک گل اختلاف و با ۱۲ گل بهترین گلزن این تیم شد. دیاباته نیز در رده دوم قرار گرفت. اسامی این گلزنان در ادامه مشخص شده است.

گلزنان استقلال در سال ۹۸: مهدی قائدی (۱۲)، شیخ دیاباته (۱۱)، امیرارسلان مطهری و وریا غفوری (۶)، علی کریمی و محمد دانشگر (۵)، سجاد آقایی (۴)، مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی (۳)، داریوش شجاعیان، هروویه میلیچ و گل به خودی (۲)، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آیاندا پاتوسی، رضا کریمی، ایسما، آرش رضاوند و عارف غلامی (۱)

زوج مهدی ترابی و علی علیپور روی هم ۵۶ درصد گل‌های پرسپولیس در سال ۹۸ را به ثمر رساندند. در سوی مقابل زوج قائدی و دیاباته نیز زننده ۳۳ درصد گل‌های تیم آبی پوش پایتخت بودند.

دیدگاهتان را بنویسید