145119

تداوم فعالیت معادن مکزیک بر روی پروژه های اساسی/ ۴درصد تولید ناخالص داخلی مکزیک وابسته به بخش معدن است

دنیای معدن - بر اساس گزارشی از رویترز، مقامات دولتی مکزیک اعلام کردند بخش معدن مکزیک که یکی از صنایع عمده و اصلی این کشور است، موظف است که در شرایط کنونی عملیات بحرانی بهداشت عمومی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا را ضروری تلقی کند.

بر اساس این گزارش، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رییس جمهوری مکزیک اوایل این هفته با اعلام شرایط اضطراری بهداشت و سلامت در مکزیک اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی فعالیت های غیر ضروری مستلزم توقف و یا کاهش فعالیت است. این بیانیه پس از تایید افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مکزیک به بیش از هزار مورد صادر شد.

این گزارش می افزاید، بخش هایی که از نظر دولت نباید متوقف شوند شامل شرکت های تولید مواد غذایی، مراقبت های بهداشتی، امنیت عمومی، امور مالی، ارتباطات، حمل و نقل و کمک های عمومی است.

همچنین بر اساس اعلام این منابع، بخش معدن مکزیک که حدود۴ درصد از تولید ناخالص داخلی را در این کشور بر عهده دارد با تلاش برای جلوگیری از فلج شدن عملیات های این بخش در آینده و همزمان با افزایش امنیت و بهداشت معادن، می توانند به بخشی از فعالیت های خود ادامه دهند.

در ادامه این گزارش، در ویدئو کنفرانسی که روز گذشته با حضور 31 فرماندار ایالتی، وزیران داخلی و خارجی مکزیک برگزار شد ادامه فعالیت های بخش معدن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید