144990

مدیر توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو:

ایمیدرو ۳۰ میلیون دلار برای واردات ماسک بیمارستان ها اختصاص داد

دنیای معدن -سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) ۳۰ میلیون دلار برای واردات و تامین ۱۱ میلیون عدد ماسک مورد نیاز بیمارستان ها اختصاص داد که بخشی از آن وارد کشور شده و بقیه آنها نیز بزودی وارد خواهد شد.

«امیر صباغ » مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو روز دوشنبه در گفت وگویی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام گرفته تعداد ۹ میلیون عدد از ماسک های وارداتی ویژه جراحی و دو میلیون عدد هم ماسک های N۹۵ است که برای تمام استان ها اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: بخشی از واردات نجام شده در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته و نسبت به توزیع آن اقدام شد و بقیه واردات هم به همین ترتیب اقدام خواهد شد.

صباغ تصریح کرد: براساس هماهنگی انجام شده با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خط اول جبهه مبارزه و مقابله با ویروس کرونا، بیمارستانها محسوب می شوند و سازمان ایمیدرو در برنامه واردات، نیاز آنها را پوشش می دهد.

به گفته وی، امروز حدود ۲۰۰ کشور جهان تحت تاثیر بیماری کرونا قرار دارند و در دنیا برای تهیه ماسک محدودیت وجود دارد و با توجه به محدودیت تامین ماسک در داخل کشور، واردات آن در دستور کار قرار گرفته و شکل اجرایی پیدا کرد.

صباغ خاطرنشان ساخت: کمک بلاعوض به میزان ۱۳۶ میلیارد تومان از سوی واحد های تابعه و وابسته به سازمان ایمیدرو، بنابر تصمیم ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت برای تامین اقلام و تجهیزات ضروری مورد نیاز بیمارستانها صرف می شود.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو تصریح کرد: موافقتنامه تامین ۳۵ میلیون ماسک با شرکت معرفی شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید و وزارت صنعت با هدف تامین ۱۱.۸ میلیون «یوان - واحد پول چین» ارز مورد نیاز در این ارتباط را در قالب قرارداد نهایی با ایمیدرو و شرکت ملی صنایع مس ایران در قالب تهاتر امضا کرد.

وی گفت: موافقتنامه تامین ارز مورد نیاز واردات الکل از ارمنستان به استان های غربی کشور با هماهنگی وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اطلاعات امضا شد.

صباغ خاطرنشان ساخت: ایمیدرو برای تامین ۱۵ میلیون دلار ارز به منظور تامین اقلام فوری شامل لباس پرستاری اعلام آمادگی کرد که در انتظار معرفی شرکت وارد کننده از سوی وزارت صنعت، به منظور اجرای این برنامه است که حداقل ۲۰۰ هزار لباس پرستاری شامل این بسته خواهد شد.

به گفته وی، قراردادی با یک شرکت تامین لباس کار به منظور تولید روزانه ۵۰۰ عدد ماسک برای توزیع در اختیار کمیته بحران در برخی استانها نیز امضا شد.

صباغ یادآور شد: مجموعه سازمان ایمیدرو در سطح کشور شامل ۴۰ هزار نفر اعم از کارکنان مستقیم و پیمانکار می شود و به موازات حمایت از جوامع معدنی و صنعتی اطراف، اقدام لازم در حمایت از کارکنان شامل توزیع ماسک و دستکش، آزمایش های تب سنجی در هنگام ورود، کاهش تردد کارکنان، ضدعفونی خودروها، شناسایی افراد پرخطر، پایش اتباع خارجی فعال در اجرای طرح ها، نوبت بندی فعالیت کارکنان و دور کاری ...به عمل آورده است.

وی توضیح داد: توزیع اقلام ضد عفونی، ماسک، دستکش و ... بین مراکز دولتی شامل نیروی انتظامی، دادگستری، بهزیستی و سایر مراکز عمومی در محدوده شهرستانهای حوزه فعالیت ایمیدرو از دیگر اقدام های انجام شده است.

صباغ، ایجاد ایستگاه های ایست و بازرسی، در مناطق معدنی مختلف کشور و آزمایش تب سنجی و کنترل بیماری مسافران توسط پزشک متخصص را به عنوان دیگر خدماتی نام برد که سازمان ایمیدرو و واحدهای مرتبط در این ایام انجام می دهند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو یاد آور شد: موضوع ارایه پیشنهاد به ستاد مقابله با کرونا در زمینه لزوم در نظر گرفتن هزینه های انجام شده شرکت ها در مقابله با کرونا به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی که مورد تصویب قرار گرفت و توسط رییس جمهوری روز ۲۷ اسفند ۹۸ ابلاغ شد، گامی در جهت ارتقای ایمنی واحد های بخش معدن و صنایع معدنی به حساب می آید.

براساس آخرین آمار روز گذشته (دهم فروردین ۹۹) که از سوی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد: تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و دو هزار و ۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته اند.ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید