144906

تکمیل زنجیره تولید، بومی‌سازی و توسعه پایدار رویکرد فولاد مبارکه اصفهان در سال جهش تولید

دنیای معدن - مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان گفت: تکمیل زنجیره فولاد، بومی‌سازی، افزایش کمی و کیفی تولید، افزایش بهره‌وری، توسعه پایدار و توجه به سودآوری مستمر، رویکرد این مجتمع صنعتی در سال جهش تولید است.

حمیدرضا عظیمیان روز جمعه با ارایه گزارشی اظهارداشت: در سال جاری مصمم هستیم تا با انجام تکمیل طرح شهید خرازی(نورد گرم ۲) در شرکت فولاد مبارکه، توسعه فولاد هرمزگان، بهره برداری از فولادسنگان و فولادسفید دشت، ظرفیت های جدیدی را به توان تولیدی کشور اضافه کنیم تا علاوه بر تامین نیاز بازار داخل ، معضلات صنایع پایین دست مرتفع شود.
وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه همراه با نهضت ساخت داخل و بومی سازی قطعات و تجهیزات راهبردی ، توانسته نوید بخش"رنسانس بومی سازی" ایران اسلامی باشد، اقدامی که به یقین تقویت بنیه اقتصادی کشور و قطع وابستگی را به همراه دارد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: اگرچه شرکت فولادمبارکه به صورت مستقیم تحت فشار تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفته است، اما تمامی سختی های پیش رو با هدف عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اراده آهنین رزمندگان خط مقدم جبهه صنعت از بین خواهد رفت، آنچه که تاکنون با برنامه ریزی، تلاش و کوشش تمام مردان فولادی رقم خورده جز این نبوده و نیست.

عظیمیان بیان داشت : گروه فولادمبارکه اصفهان به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده ورق های تخت خاورمیانه و منطقه MENA ، با وجود تمام سختی ها و تحریم ها، سال گذشته را توانست به همت و تلاش تک تک کارکنان خود با گام های استوار پشت سرنهاده و سال جدید را با قوت هرچه تمام تر در راستای منویات رهبر معظم انقلاب با ثبت رکوردهای تولید آغاز کند.
به گفته وی در سال گذشته گروه فولادمبارکه در تولید، فروش و سودآوری، همراستا با شعار سال ۹۸ و " رونق تولید" اقدام های موثری را انجام داد که ماحصل آن دست یابی به تولید ۶ میلیون و ۴۵۳ هزارتن کلاف گرم و فروش هفت میلیون و ۵۸۰ هزار تن محصول به ارزش ۳۹۱ هزار میلیارد ریال گردید که این نتایج ارزشمند در سایه کوشش و سعی وافر همه کارکنان این مجتمع عظیم و در سایه همدلی و همراهی یکدیگر رقم خورد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان این شرکت را بزرگترین تولید کننده ورق‌های فولادی در منطقه منا (خاورمیانه و شمال افریقا) خواند و گفت: ما سهم ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور داریم و بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در دنیا با تولید ۱۱ میلیون تُن در سال هستیم.

عظیمیان با بیان اینکه یک درصد تولید ناخالص داخلی و پنج درصد تولید ناخالص داخلی بخش صنعت کشور مربوط به فولاد مبارکه است، اظهار داشت: یکهزار کارخانه به‌طور مستقیم و سه هزار کارخانه به‌طور غیر مستقیم مشتری این شرکت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید