144878

گروه فولاد خوزستان "جهش تولید" را در عمل اثبات می کند

دنیای معدن - گروه فولاد خوزستان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال ۱۳۹۹، جهش تولید را در عمل اثبات خواهد کرد.


به گزارش دنیای معدن، قطب تولید کننده فولاد کشور در سال ۱۳۹۸ توانست به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کند؛ دستیابی به تولید سه میلیون و هفت صد هزار تُن شمش فولاد در حالی محقق شد که شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا هر روز سخت تر می شد. افتخار این میزان از تولید همزمان با محدویت های بین المللی در کنار عمل به مسئولیت های اجتماعی مانند: کمک ۲۸ میلیارد تومانی به سیل زدگان استان خوزستان و تامین اقلام ضروری ساکنان مناطق سیل زده،

استفاده از ادوات شرکت به منظور خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار، تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی شهدای فولاد جهت شناسایی محرومیت های مناطق اطراف شرکت، کمک یک میلیارد تومانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، ساخت و ترمیم ساختمان مدارس، ساخت درمانگاه پزشکی و مجتمع فنی و حرفه ای شهرستان کارون، اجرای برنامه های فرهنگی و مراسم های ملی و جشن ها در مناطق کم برخوردار، اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان و تامین دارو برای ساکنان این مناطق، احداث ۵۰ واحد مسکونی برای ساکنان محروم شهرستان کارون، اهدای ده ها هزار بسته معیشتی ارزاق و نوشت افزار و اقلام آموزشی به محرومان، افتتاح کارگاه بزرگ خیاط خانه جهت تولید پوشاک کارکنان و اشتغال بانوان بی سرپرست در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز، توسعه فضای سبز و افتتاح طرح های زیست محیطی، راه اندازی فاز دوم بیمارستان تخصصی تنفسی و ریوی فولاد و چندین طرح مسئولیت پذیری اجتماعی دیگر محقق شد و این دستاوردها تنها بخشی از کمک های انسان دوستانه ی فولاد خوزستان است‌. همچنین انتخاب مدیرعامل این مجموعه به عنوان مدیر نمونه جهادی کشور و کسب تندیس های متعدد در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی افتخاری است که در همین راستا نصیب فولاد خوزستان شد.


این سازمان سرآمد کشور در بحث صادرات توانست با اولویت تامین نیاز داخلی کشور، بیش از ۵۰ درصد محصولات خود را صادر نماید. این حجم از صادرات علاوه بر جایگزینی صادرات نفتی، ارز آوری چشم گیری برای کشور به همراه داشت و فولاد خوزستان را در میان صادر کنندگان نمونه ی کشور جای داد.


در اسفندماه سال ۱۳۹۸ شیوع ویروس کرونا شرایطی را رقم زد که وضیعت‌ کشور به حالت غیر عادی سوق پیدا نمود. فولاد خوزستان از همان ابتدا و به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع این ویروس، اقدام به تشکیل کمیته پیشگیری نمود. در این کمیته تصمیماتی هم گام با استانداری خوزستان اتخاذ و اجرا شد؛ شایان ذکر است این کمیته در اخذ تصمیمات نسبت به سایر ارگان ها پیشتاز بوده است و راه اندازی خط تولید ماسک های تنفسی به منظور رفع نیاز کادر درمانی، بیمارستانی و شهروندان عزیز، تهیه تب سنج و پایش ۲۴ ساعته کارکنان، اعمال محدودیت ساعات حضور کارکنان با توجه به بخشنامه های ابلاغی، تهیه و توزیع بسته های سلامت میان کارکنان و بازنشستگان و ساکنان مناطق محروم و اجرای عملیات ضدعفونی و گندزدایی تمامی قسمت های شرکت، مجتمع مسکونی دویست دستگاه و مناطق محروم و در نهایت کمک ۱۰ میلیارد تومانی فولاد خوزستان جهت جلوگیری از شیوع این ویروس با هماهنگی ستاد بحران استان، بخشی از اقدامات این کمیته در سال ۹۸ بود؛ شایان ذکر است علیرغم این محدودیت ها، تولید در این شرکت متوقف نشد و شاهد کسب رکوردهای متعدد بودیم.


سال ۱۳۹۸ با تمام فراز و فرودها به پایان رسید و در این میان مجموعه فولاد خوزستان با استعانت از پروردگار و بهره گیری از جوانان متعهد و نیروهای متخصص داخلی توانست با همت مضاعف و مدیریت جهادی به شعار "رونق تولید" جامه ی عمل بپوشاند.
اکنون با فرارسیدن سال ۱۳۹۹ و نام گذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری (مدظعه العالی) بنام "جهش تولید" گروه فولاد خوزستان همچون سال های گذشته، در مسیر تولید پایدار و با کیفیت گام بر می دارد. شعار سال ۱۳۹۹ این شرکت "تکمیل زنجیره ارزش و تحول در تولید محصولات خاص با تمرکز بر اجرای طرح های توسعه، ایمنی و بهداشت محیط کار و تقویت سرمایه های انسانی" است و کارکنان تلاشگر خط مقدم جبهه مقابله با تحریم ها دست به دست هم می دهند و مانند یک سرباز در این مجموعه برای آبادی و سربلندی ایران اسلامی تا پای جان پیش خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید