144875

بخش معدن زیربنای توسعه صنعتی استان زنجان است

دنیای معدن -رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: بخش معدن به عنوان زیربنای توسعه صنعتی استان زنجان محسوب می شود.

به گزارش دنیای معدن، ناصر فغفوری، با تاکید بر اینکه بخش معدن به عنوان زیربنای توسعه صنعتی استان محسوب می شود، گفت: در سال ۹۹ نگاه کشوری به حوزه معدن با توجه به اینکه سیاست به سمت بسته بودن چاه های نفت و استفاده از منابع خدادادی که در استان وجود دارد، است، مد نظر سیاست مداران کشوری خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه امرور در استان زنجان ۳۶ ماده معدنی وجود دارد، تصریح کرد: قطعاً نگاه ما به مباحث اکتشافی متفاوت تر خواهد بود و بهره برداری های ما نیز به سمت بهره برداری های مدرن و با کم ترین تخریب محیط زیست صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: تلاش خواهیم کرد با توسعه فعالیت های معدنی، مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی که بخش عمده ای از صنایع کشور را به خود اختصاص داده است، متفاوت تر دیده شود.

فغفوری ادامه داد: همچنین به معادن راکد استان و نیز به افرادی که به هر نحوی فعالیت معدنی آن ها راکد شده و علاقه ای برای فعال کردن حوزه معدنی خود ندارند، اولتیماتوم داده شده است و از طریق ماده ۲۰ قانون معادن، این فرم ها تکمیل و سلب صلاحیت اعمال خواهد شد تا از طریق مزایده های قانونی به افراد واجد شرایط و پرتوان واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۸۰ معدن در استان داریم که از این تعداد ۳۲۰ معدن فعال است و حقوق دولتی پرداخت می کنند، گفت: خوشبختانه در سال گذشته برای ۱۲۰ معدن بارنامه صادر شد که این عدد در سه ماهه آخر پارسال به ۱۹۶ معدن رسید که این نشان می دهد بخش معدن استان حداقل در بحث فروش ماده معدنی مشکلاتش به مراتب کمتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید