144849

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود

لکسوس در این خودرو با اعمال تغییراتی در پلتفرم و اسکلت توانسته مقاومت شاسی را افزایش دهد. نحوه‌ نصب سیستم تعلیق عقب نیز متعاقب این تغییرات دستخوش تغییر شده است. به دلیل استفاده از سیستم تعلیق جدید که از جنس آلومینیوم ریخته‌گری شده تحت فشار ساخته شده، شاهد کاهش وزن در عقب خودرو هستیم. لکسوس از کمک‌فنرهای خاصی هم در این مدل استفاده کرده که با وضعیت جدید شاسی همخوانی بهتری دارند. وزن خودرو در محور جلو نیز کاهش پیدا کرده و این اقدامات در کل منجر شده که مدل کانورتیبل لکسوس LC 500 کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم از مدل کوپه سنگین‌تر باشد.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ وارد بازار می شود

سقف پارچه‌ای جدید لکسوس LC 500 کانورتیبل از چهار لایه تشکیل شده که به‌گفته‌ لکسوس مقاومت بالایی در برابر چروک شدن و ترک خوردن دارد. لکسوس همچنین از عایق‌بندی بسیار خوب کابین این مدل خبر داده و گفته شده که از سیستم هوشمند حذف صداهای اضافی نیز در کابین استفاده شده است. کابین لکسوس LC 500 کانورتیبل چه در حالت باز بودن سقف و چه با بسته بودن سقف بسیار بی‌صدا است. سقف این مدل در عرض ۱۵ ثانیه باز می‌شود و برای بسته‌شدن نیز به ۱۶ ثانیه زمان نیاز دارد. تغییرات ظاهری مدل کانورتیبل LC 500 شامل افزایش ارتفاع بالچه‌ صندوق عقب و پهن شدن، جایگیری چراغ ترمز سوم روی در صندوق عقب، شکل جدید دریچه هوای جانبی و قرار گرفتن یک بادگیر پشت صندلی‌ها است.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ وارد بازار می شود

همانند خودروهای روباز مرسدس بنزو بی ام دبلیو در لکسوس نیز برای سرنشینان جلویی سیستم گرم‌کننده‌ گردن برای مواقعی که سقف باز باشد تعبیه شده است. این سیستم سفارشی به‌صورت یکپارچه با سیستم تهویه‌ مطبوع خودرو، گرم‌کن صندلی‌‌ها و فرمان کار می‌کنند. لکسوس LC 500 در صورتی که احساس کند هوای سرد به دستان راننده برخورد می‌کند به‌صورت خودکار هوای گرم را به سمت فرمان می‌فرستد. این قابلیت خودکار در تئوری خیلی جالب به‌نظر می‌رسد اما ایراد کار اینجا است که کل سیستم تهویه، گرم‌کن صندلی‌ها و فرمان باید از طریق صفحه‌ لمسی تنظیم شوند.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ وارد بازار می شود

خبر خوب این است که لکسوس سیستم صفحه‌ لمسی خود را برای سال ۲۰۲۱ به ندروید اتو، اپل کارپلی وآمازون الکسا مجهز کرده است. مشتریان می‌توانند در این خودرو رنگ‌های مشکی، قرمز و کاراملی را برای سقف انتخاب کنند. رنگ آبی سقف که در تصاویر می‌بینید تنها محدود به نسخه‌های Inspiration Series است. برای بدنه نیز رنگ‌های جدیدی قابل سفارش هستند.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ وارد بازار می شود

در بخش فنی لکسوس LC 500 کانورتیبل شاهد استفاده از همان پیشرانه‌ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مدل کوپه هستیم که می‌تواند ۴۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌های عقب با استفاده از جعبه‌دنده‌ی ده سرعته‌ خودکار انجام می‌شود. لکسوس نسخه‌ هیبریدی LC 500h را در نسخه‌ روباز تولید نخواهد کرد چون وزن مدل هیبریدی خیلی بالا خواهد بود و مشکلاتی نیز در خصوص تقسیم وزن خودرو، جاگیری سقف بازشونده و محل نصب باتری پیش می‌آید. گرچه تولید نسخه‌ هیبریدی غیرممکن نیست ولی نیازمند تغییراتی اساسی است چون حجم صندوق عقب نیز در حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و همین حالا نیز صندوق این مدل تنها ۱۳۳ لیتر حجم دارد. لکسوس LC 500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ از تابستان آینده وارد بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید