144801

رییس هیات مدیره فولادکاوه جنوب کیش:

رشد ۲۲ درصدی صادرات فولاد همسو با «جهش تولید»

دنیای معدن - رییس هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش اعلام کرد: پارسال با صادرات ۸۸۶ هزار تن به بازارهای هدف، نسبت به عملکرد سال ۹۷ رشد ۲۲ درصدی را ثبت کرد که این امر همسو با جهش تولید محقق شد.

به گزارش دنیای معدن، مجموع تولید سال ۹۸ به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن رسید که نسبت به سال ماقبل افزایش عملکرد ۱۴.۷ درصدی را نشان می دهد.

«عبدالمجید شریفی» افزود: سال گذشته با وجود تحریم های گسترده و ظالمانه دشمن که بر علیه صنعت فولاد کشور در چند مرحله اجرا شد، افزایش ۱۴۸ هزار تن شمش فولادی محقق شد که پیامد رشد ۱۴.۷ درصدی را در مقایسه با سال ۹۷ ثبت کرد.

وی اضافه کرد: سه روزه نخست امسال هم تولید این واحد صنعتی به رقم ۱۰ هزار و ۱۹۷ تن رسید.

شریفی گفت: سال ۹۸ مجموع شمش فولادی که این واحد به بازار داخلی عرضه کرد به رقم ۳۱۰ هزار تن رسید که نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۸ درصدی را نشان می دهد و این امر به منظور تامین نیاز داخلی صورت می گیرد و برای آرامش بخشیدن به بازار کشور پیاده شد.

به گفته این متخصص صنعتی، پیگیری برنامه طرح های توسعه این مجموعه به منظور تکمیل فاز دوم فولاد سازی به ظرفیت ۱.۲ میلیون تن در سال ۹۸ انجام شد.

وی خاطرنشان ساخت: تامین تجهیزات مورد نیاز در شرایط تحریم های سنگین و مشکلات انتقال ارز بدون از دست دادن زمان و با تصمیم گیری های به موقع و هدایت و حمایت های هلدینگ کاوه پارس و تامین منابع مالی لازم توسط شرکت انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید