144726

پیام نوروزی مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان

دنیای معدن -امیدوارم که بهار 1399، آغاز پرواز بلند فولاد خراسان باشد

«بر چهره گل شبنم نوروز خوش است در صحن چمن روی دل افروز خوش است
از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست خوش باش و ز دی مگو ، که امروز خوش است»
«حکیم خیام نیشابوری»
نوید جان بخش بهار، نغمه های طراوت و نوشدن روزگار و نسیم مهر و لطف آفریدگارِ خلاقِ بی مثال، در جان و جسم طبیعت هویدا گشته است و خوشا اندیشه های توانا و سرزنده ای که به نیروی خرد و بینش دریابند که زایندگی، پویایی، تغییر و بهبود رمز هستی و معنا و حکمت حیات است.
«نوروز» این نهاد گرامی که شناسنامه فرهنگی و تاریخی ایران بزرگ است، شاهدی بر درک و دریافت صحیح پدران و مادران ما از حکمت های طبیعت است؛ مردمان هوشمندی که «تغییر و جوان شدنِ» نهفته در ذات طبیعت را به مثابه «آغاز و مبدا» حرکت اجتماعی و فردی خود قلمداد می کرده اند. آغاز سال نو و خصیصه نشاط بخش بهار، فرصتی برای تحول و نوجویی و هماهنگی اندیشه و روح مان با آهنگ طبیعت است.
همکاران سخت کوش و پر تلاش؛
و اعضای ارجمند خانواده بزرگ فولاد خراسان!
سال 1398، که اینک در واپسین ساعات آن قرار گرفته ایم، با وجود همه تلاطم های اجتماعی و اتفاقات ناخواسته، سرشار از تجارب و فرصت های بازاندیشی فردی و اجتماعی برای جامعه ایرانی بود؛ سیلاب های بهار این سال را زنجیره ای از اتفاقات ناگوار به موج نگرانی شیوع ویروس کرونا در پایان سال متصل ساخت، اما جای خوشوقتی است که در میان همه این رویدادها، روح ایرانیان نجیب، مومن، وطن¬خواه و نوعدوست، جوانه¬های «امید» را همچون بذر هویت مردم سرزمین مان شکوفا ساخت و بر این نکته که «ما در کنار هم و باهم برابر دشواری ها پیروز و سربلند خواهیم ماند» صحه نهاد. از جمله این نقطه های امیدبخش، اتفاقات ارزشمندی بود که در این سال ما همراه و همگام با یکدیگر، در کتاب خاطرات «فولاد خراسان» ثبت کردیم. کوشش های صمیمانه یکایک شما همکاران توانست رکوردهای ارزشمند تولید، ارتقای صادرات، کسب عنوان صادرکننده برتر و رکوردشکنی در این زمینه، کسب جایگاه شایسته درمیان «صد شرکت برتر ایرانی»، رتبه برتر بازدهی سهام فولاد خراسان، رکورد بازاریابی و فروش محصولات، جذب و استخدام ده ها تن از جوانان توانمند در بدنه پرسنلی شرکت و توفیقات کوچک و بزرگِ ارزنده دیگر را رقم بزند.
این همه در حالی است که «مجتمع فولاد خراسان»، همبستگی خود را در همه برهه ها با جامعه و مردم، به ویژه حوزه پیرامونی خود به اثبات رسانده و کوشید تا نه تنها به عنوان معین «اقتصادی» که به عنوان معین فرهنگی و معنوی شهرستان های نیشابور و فیروزه ایفای وظیفه نماید و ادای «مسئولیت اجتماعی» خود را با استفاده از سرمایه گرانسنگ تجربه و تخصص کارکنان و مدیران شریف و متعهد خود با جدیت و بی وقفه دنبال نمود. امید دارم که همراهی و همدلی مسئولان و مدیران ملی و محلی، در این عرصه بیش از پیش راهگشای خدمات خالصانه مجموعه¬ی ما در این پویش و تکاپو باشد.
این نقاط درخشان، به مدد هم افزایی نیروی فکر و بازوی توانای کارکنان، مدیران، تامین کنندگان، مشاوران، شرکای تجاری و پیمانکاران فولاد خراسان و به ویژه پشتیبانی¬های بی دریغ سهامداران عمده شرکت و هیات مدیره محترم که همرزمان خود را در پیشانی جبهه تولید یاری و دلگرمی داده اند، تحصیل شد و گواه آن است که همه دشواری ها و تنگناها در برابر همت جمعی، اراده، ایمان و علی الخصوص همدلی یک مجموعه انسانی جسور، مومن، اندیشمند و تلاشگر رنگ می بازد.
حمد پروردگار متعال را به خاطر بودن در کنار چنین همکارانی به جای می آورم و از درگاهش برای اعتلا و ارتقای بیش از پیش این منابع انسانی باارزش در همه زمینه های مادی و معنوی، طلب توفیق می کنم.
امروز فولاد خراسان، به عنوان سازمانی پخته و بالغ، افق های اطمینان¬بخش شکوفایی و پایداری را در چشم انداز خود دارد و امید که تحقق آرمان دیرینه فولاد خراسان، یعنی «تکمیل زنجیره تولید از سنگ آهن تا محصول نهائی»، با «تحول بنیادین» در تکمیل پروژه تولید کنسانتره در سنگان، بشارتی پربها و نقطه عطفی در حیات بابرکت بزرگ ترین مجموعه صنعتی شرق کشور گردد.
در آستانه واپسین نوروز قرن حاضر خورشیدی، ضمن آرزوی آغازی خجسته و فرجامی شایسته برای یکایک شما همکاران عزیز و خانواده¬های ارجمندتان، امیدوارم که سال 1399 «سال پرواز فولاد خراسان» با بال های اندیشه، اراده و پیوستگی ما اعضای این خانواده بزرگ باشد و طنین این اراده و خواست جمعی، در آستان کبریایی حق و خالق بهار، با استجابت همراه گردد؛ ان¬شاءا...

کسری غفوری

دیدگاهتان را بنویسید