144578

موجودی های انباری مس چین افزایشی شد

دنیای معدن -موجودی مس بورس شانگهای در هفته گذشته، در بحبوحه نشانه هایی مبنی بر وقفه هایی در تولید چین و حتی با وجود تقلاهایی برای بهبود تقاضا از آسیب هایی که از ویروس کرونای جدید دیده، با 10 درصد رشد به بالاترین سطح چهار سال گذشته صعود کرد.

. به گزارش دنیای معدن، در این میان، ذخایر فولاد چین با وجود کند شدن سرعت تولید نیز به اوج هایی بی سابقه دست یافت. بورس آتی شانگهای اعلام کرد: موجودی های مس با رشد 34 هزار و 959 تنی نسبت به هفته پیش به 380 هزار و 65 تن رسید. این بالاترین رقم موجودی از 25 مارس 2016 به بعد به شمار می رود.


این افزایش موجودی پس از آن رخ می دهد که موسسه تحقیقاتی چینی آنتایکه گفت: تولید مس فوریه در بررسی که در مورد بازده کارخانه های ذوب انجام داده در سطح رقم 656 هزار تنی ژانویه باقی مانده که بسیار بالاتر از حد انتظار بوده است. همچنین از علل دیگر برای صعود موجودی های انباری مس چین می توان به روند کند بازگشت به کار بخش های مصرف کننده این فلز مهم اشاره کرد.

در گزارش آنتایکه با اشاره به اسیدسولفوریک، فرآورده فرعی کارخانه های ذوب، که تولیدکنندگان مس پس از شیوع ویروس کرونای جدید ناتوان از فروش آن بودند و همین باعث شده بود که به علت کمبود فضا برای نگهداری این اسید از تولید ذوب خود بکاهند، عنوان شده: شرکت های گوناگون درحال حاضر، بر فروش اسیدسولفوریک تولیدی شان افزوده اند. علاوه بر این، حق العمل های فرآوری و پالایش کنسانتره مس، که از منابع اصلی درآمد کارخانه های ذوب است، نسبت به پایان سال 2019 حدود 20 درصد جهش داشته اند.گزارش آنتایکه اضافه کرده است: حق العمل های بالای 70 دلار برای هر تن باعث کاهش فشارهای موجود بر کارخانه های ذوب شده که پیش بینی می شود تولیدی حدودا 690 هزار تنی در ماه مارس داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید