143665

ملارحمان در بازدید از پروژهاى حذف غبار و ریکلایمر سنگ آهن کارخانه تغلیظ تاکید کرد:

بزرگ ترین ریکلایمر سنگ آهن در گل گهر راه اندازی می شود

دنیای معدن -مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تاکید کرد: پروژه های حذف غبار، در راستای ارتقای سلامت و صیافت از نیروی انسانی مجموعه گل گهر اجرا شده است.

جمشید ملارحمان مدیر عامل این شرکت صبح امروز به همراه جمعى از معاونان و مدیران شرکت از پروژهاى حذف غبار و ریکلایمر سنگ آهن کارخانه تغلیظ که بوسیله معاونت فنى و مهندسى مجتمع در حال انجام است، بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت هاى انجام شده آنها قرار گرفت.
وی ضمن قدردانى از راه اندازى فاز نخست پروژه حذف غبار کارخانه تغلیظ تصریح کرد: این واحد یکى از بزرگ ترین پروژه های حذف غبار کارخانه های فرآوری خشک سنگ آهن کشور به شمار مى رود که از سوی انجمن متخصصان محیط زیست ایران نیز مورد تجلیل قرار گرفته است. ملارحمان با یادآوری اینکه پروژه فوق کاملا زیست محیطى و در راستاى ارتقای سلامت نیروى انسانی اجرا شده است، بر اولویت دهی ویژه ى این شرکت در خصوص حفظ و ارتقاى سلامت پرسنل تاکید کرد و خواستار تسریع در اتمام پروژه و بهره برداری تا پایان اردیبهشت ماه 99 شد.

افزایش آماده به کار تجهیزات؛ غباری که کنسانتره می شود
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همچنین به ویژگی های فنی طرح حذف غبار اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه علاوه بر افزایش سلامت نیروى انسانى فعال در کارخانه، بر افزایش آماده به کارى تجهیزات و نیز بهبود شاخص هاى مرتبط با نگهدارى و تعمیرات کارخانه تاثیر به سزایى خواهد گذاشت. وی ادامه داد: کنسانتره موجود در غبار جمع آورى شده (توسط این مجموعه غبارگیر)، بازیافت می شود که منفعت مادى شرکت را نیز در پى خواهد داشت.
جمشید ملارحمان همچنین از روند انجام پروژه ریکلایمر سنگ آهن کارخانه تغلیظ تشکر کرد و یادآور شد: این طرح در ابتدا به دلیل شرایط تحریمى و قطع همکارى شرکت سازنده در راه اندازى این تجهیز، با مشکلات عدیده اى مواجه شده بود اما بوسیله مدیریت اصلاح خطوط تولید و نیز با همکارى شرکت هاى توانمند داخلى و در راستای حمایت از توان ملى و بومى سازى این نوع تجهیزات، در مراحل نهایى انجام پروژه و پیش راه اندازى قرار دارد.
پروژه ریکلایمر مذکور که با هدف همگن سازى خوراک کارخانه تغلیظ و جلوگیرى از نوسانات کیفى و کمى محصولات تولیدى این کارخانه تعریف شده است، تاثیر مستقیمی بر ارتقاى کمى و کیفیت کل تولیدات زنجیره فولاد منطقه گل گهر شامل گندله سازى، احیا و فولاد سازى خواهد گذاشت.

بزرگ ترین ریکلامیر سنگ آهن کشور
این ریکلایمر که با هزینه اى بالغ بر ١،٤٠٠ میلیارد ریال تا خرداد ١٣٩٩ در مدار تولید قرار خواهد گرفت، از نوع بریدجى یک جهته و با دو باکتDouble Bucket Wheel) ) با ظرفیت نامى ٣٢٥٠ تن خوراک دهى بر ساعت، بزرگترین ریکلایمر سنگ آهن موجود در کشور است و از این حیث نمونه مشابهى ندارد. وجه تمایز این طرح نسبت به ریکلایمرهاى موجود در کشور قابلیت چرخش و تعویض جهت برداشت ریکلایمر به صورت کاملا اتوماتیک بوسیله یک میزگردان و با تکنولوژى بسیار خاص در مرکز پایل سنگ آهن است. راه اندازی این طرح کاهش چشمگیر زمان توقفات انباشت و برداشت و رفع گلوگاه هاى موجود خوراک دهى را در پى خواهد داشت.

روابط عمومى و امور بین الملل
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

دیدگاهتان را بنویسید