143411

شورای دولتی چین اعلام کرد

کاهش 50درصدی تعرفه واردات مس تصفیه‌شده از آمریکا

دنیای معدن -چین تعرفه‌های واردات فلزات و مواد معدنی از ایالات‌متحده آمریکا، ازجمله کاتدهای مس و فلزات نادر را به نصف کاهش داد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از متال بولتن،‌ شورای دولتی چین اعلام کرد که کاهش تعرفه‌ها از روز 14 فوریه به اجرا درآمده است.
واردات کالاهای آمریکایی که قبلاً مشمول تعرفه‌ 15 درصدی برای ورود به چین بود اکنون با پرداخت 7/5 درصد تعرفه، مجاز به ورود به چین است. کالاهای آمریکایی که قبلاً مشمول تعرفه 10 درصدی برای ورود به چین بودند اکنون با 5 درصد تعرفه امکان ورد به چین را خواهند داشت. ارزش سالانه تجاری این محصولات بیش از 75 میلیارد دلار است.
تعرفه واردات کاتدهای مس آمریکا نیز از 10 درصد به 5 درصد کاهش یافته است، اگرچه واردات مس تصفیه‌شده از آمریکا در سطح حداقل خود قرار دارد.
بازار مس همچنین در انتظار کاهش تعرفه بر قراضه مس وارداتی از ایالات‌متحده است. تعرفه‌های چین بر قراضه فلزات ایالات‌متحده، همراه با محدودیت‌های شدیدتر زیست‌محیطی محصولات وارداتی، تأثیر گسترده‌ای بر جریان تجارت جهانی داشته است.
صادرات قراضه مس آمریکا به چین از سطح حدود 700 هزار تن در سال 2017 به کمتر از 100 هزار تن در سال 2019 سقوط کرده است. این ضایعات به مالزی و برخی کشورهای اروپایی و آسیای شرقی انتقال یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید