143326

ترین‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر| جلالی و پرسپولیس بهترین شدند

هفته بیست و یکم لیگ برتر در ۲ روز پایانی هفته برگزار شد. پیروزی گل‌گهر مقابل استقلال، همچنین پارس‌جنوبی مقابل تراکتور، و البته برتری ۳ گله نساجی در تبریز مقابل ماشین سازی مهمترین اتفاقات این هفته بود. ضمن اینکه شکست شاهین بوشهر در خانه فولاد باعث شد روند خوب امتیازگیری شاگردان میشو قطع شود که خبر خوبی برای تیم‌های انتهای جدول بود.

در پایان هفته بیست و یکم، پرسپولیس با توجه به رای کمیته انضباطی در خصوص بازی برگزار نشده مقابل سپاهان، فاصله خودش را با تیم دوم جدول دو رقمی کرد و به عدد ۱۰ رساند تا با شکست استقلال و تراکتور و تساوی زرد‌های اصفهان مقابل ذوب‌آهن، رقابت داغی از پله دوم تا پله هفتم جدول ایجاد شود.

نتایج هفته بیست و یکم لیگ برتر:

ماشین‌سازی تبریز ۰ - ۳ نساجی مازندران
فولاد خوزستان ۱ - ۰ شاهین شهرداری‌بوشهر
گل‌گهر سیرجان ۱ - ۰ استقلال
ذوب آهن ۱ - ۱ سپاهان
پرسپولیس ۳ - ۱ شهر خودرو
سایپا ۱ - ۲ صنعت نفت آبادان
نفت مسجدسلیمان ۱ - ۱ پیکان
پارس جنوبی جم ۱ - ۰ تراکتور

تیم هفته: پرسپولیس

شاگردان گل‌محمدی در ۱۰ هفته اخیر تنها یکبار به تیم‌های حریف امتیاز داده‌اند و آن هم تساوی ۲-۲ مقابل استقلال بود. آن‌ها مقابل شهرخودرو برای بار نهم به پیروزی رسیدند تا نشان دهند بیشتر از تیم‌های دیگر انگیزه برد دارند. از آن سود نباید از نتیجه خوب نساجی در تبریز غافل شد که بهترین برد این هفته را در اولین حضور محمودفکری ثبت کرد. نفت آبادان هم پس از روز‌های بحرانی در خانه سایپا به پیروزی رسید و پارس‌جنوبی نیز مقابل تراکتور سه امتیاز حیاتی را در خانه کسب کرد.

بازیکن هفته: وحید امیری

وینگر چپ پرسپولیس که در نیم فصل دوم مسابقات یکی از ارکان اصلی موفقیت پرسپولیس بوده در این هفته به عملکرد خوب خود مثل هفته‌های اخیر ادامه داد و با زدن یک گل و ارسال یک پاس گل در همان دقایق ابتدایی بازی کار شهرخودرو را تمام کرد. البته مهدی ترابی هم در همین دیدار یک گل زد و یک پاس گل برای رسن فراهم کرد و او هم مرد تاثیر گذار هفته بود. علی شجاعی از نساجی در تبریز همین کار را برای تیمش انجام داد تا بعد از هفته‌ها ناکامی در نساجی در این تیم بدرخشد. پاتوسی و علی ابراهیمی در فولاد و گل گهر با گل‌های ۳ امتیازی در این هفته بازیکنان تاثیرگذار تیمهایشان بودند.

مربی هفته: مجید جلالی

«آقا معلم» فوتبال ایران در این هفته روند رو به رشد تیمش را بهبود بخشید و با یک بازی حساب شده استقلالی را شکست داد که در این هفته‌ها شکست دادنش برای خیلی از رقبا تبدیل به کاری غیرممکن شده بود. جلالی که هفته گذشته هم در آبادان با گل گهر یک پیروزی خوب را کسب کرده بود در هفته بیست و یکم عنوان مربی هفته را از آن خود کرد.

در این هفته بهنام سراج بعد از هفته‌ها ناکامی به یک برد شیرین خارج از خانه رسید، محمود فکری نساجی را از بحران خارج کرد، جواد نکونام همچنان فولاد را روی ریل موفقیت نگه داشت، یحیی گل محمدی نیز با یک برد قاطع تیمش را صدرنشین حفظ کرد و هومن افاضلی نیز با پارس جنوبی تراکتور را شکست داد تا این مربیان هم جزو موفقترین مربیان هفته بیست و یکم باشند.

بازی هفته: پرسپولیس-شهرخودرو

این مسابقه بدون تماشاگر و تقابل گل‌محمدی با دستیار خودش، فاصله سرخپوشان با تیم دوم جدول را به هفت امتیاز رساند و رای کمیته انضباطی هم این اختلاف را دو رقمی کرد تا اکنون در همه جا صحبت از قهرمانی زود هنگام شاگردان یحیی باشد.

ناکام هفته: فرهاد مجیدی

شکست استقلال مقابل گل گهر علاوه بر اینکه آبی پوشان را از صدر جدول دور کرد اولین باخت لیگ برتری مجیدی را هم رقم زد. البته در این هفته مربی ناکام کم نبوده است. در کنار مجیدی می‌توان از امیر قلعه نویی هم نام برد که علاوه بر اتفاقات بازی این تیم مقابل پرسپولیس که منجر به نتیجه ۳ بر صفر این هفته شد در دربی اصفهان هم نتوانست ۳ امتیاز را بگیرد تا حسابی از صدرنشین جدول عقب بماند. همچنین باید به ساکت الهامی سرمربی تراکتور هم اشاره کرد که در مهمترین هفته‌ای که می‌توانست فاصله خود را با صدر جدول کمتر کند به پارس جنوبی بازی را واگذار کرد تا روند موفقیت‌های خودش و تیمش را متوقف کند. میشو کریستیچویچ، مجتبی سرآسیایی و احد شیخ لاری دیگر مربیانی هستند که این هفته با تیم‌های خود ناکام شدند.

گلزنان لیگ برتر:

۱۰ گل
عیسی آل‌کثیر (صنعت نفت آبادان) و شهریار مغانلو (پیکان)

۹ گل
مهدی قائدی (استقلال)

۸ گل

امیرارسلان مطهری و شیخ دیاباته (استقلال)، محمد نوری (پارس جنوبی جم) و مهدی ترابی (پرسپولیس)

۷ گل

یونس شاکری و احمدرضا زنده‌روح (گل گهرسیرجان)، حسین مالکی (شاهین شهرداری‌بوشهر)، کی روش استنلی سوارز (سپاهان) و علی علیپور (پرسپولیس)

۶ گل

محمدرضا سلیمانی (سایپا)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید