143210

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خبر داد

تولید ۱۰ میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴ در استان کرمان

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به افزایش میزان تولیدات شاخص صنعتی و معدنی استان کرمان در کنسانتره آهن، گندله آهن، آهن اسفنجی، شمش فولادی، فرش دستباف و کک اشاره داشت و گفت: با تکمیل و رشد زنجیره فولاد در استان کرمان تا افق ۱۴۰۴، تولید ۱۰ میلیون تن از ۵۵ میلیون تن فولاد هدف گذاری کشوری را خواهیم داشت.

"مهدی حسینی نژاد" صبح امروز ۷ اسفندماه در دیدار استاندار کرمانبا برخی از مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان تصریح کرد: میزان استخراج مواد معدنی در استان کرمان به ۹۳ میلیون تن رسیده که با ۵۰ درصد رشد، رتبه اول کشوری از این حیث را به خود اختصاص داده است.

وی به افزایش میزان تولیدات شاخص صنعتی و معدنی استان کرمان در کنسانتره آهن، گندله آهن، آهن اسفنجی، شمش فولادی، فرش دستباف و کک اشاره داشت و افزود: با تکمیل و رشد زنجیره فولاد در استان کرمان تا افق ۱۴۰۴، تولید ۱۰ میلیون تن از ۵۵ میلیون تن فولاد هدف گذاری کشوری را خواهیم داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان عنوان کرد: در حوزه پروژه های اقتصاد مقاومتی ۳۴ پروژه با ۵۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۲۸۰۹ مورد اشتغال و میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی مربوط به حوزه صنعت و معدن است.

حسینی نژاد به رتبه اول استان کرمان در وصول حقوق دولتی معادن اشاره داشت و گفت: استان کرمان در ده ماهه سال جاری، ۴۸۸ میلیارد تومان وصول حقوق دولتی معادن داشته است ضمن آنکه از محل یک درصد فروش مواد معدنی و فرآورده های معادن استان کرمان در سال گذشته ۱۲ و نیم میلیارد تومان وصولی داشتیم که در بخش های هواشناسی، تعمیر راه و غیره هزینه شده و امسال این وصولی به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در ادامه به سهم استان کرمان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت و عنوان کرد: درصد پرداخت استان از اعتبار تخصیص یافته ۷ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید