142882

استقلال – ذوب‌آهن، نبردی با کلی خاطره مشترک

استقلال که پس از روی کار آمدن فرهاد مجیدی انصافاً نمایش خوبی ارائه می‌کند و به‌نوعی خاطرات خوش سرمربی ایتالیایی را در دل هوادارانش زنده نگاه می‌دارد، امروز در یک جدال داخلی مقابل ذوب‌آهن صف‌آرایی خواهد کرد. مسابقه‌ای در چارچوب لیگ برتر که آبی‌ها برای ماندن در کورس قهرمانی قطعاً نباید به چیزی غیر از پیروزی بیندیشند.
سرمربیان مشترک
آبی‌پوشان تهرانی و سبزپوشان اصفهانی طی فصول گذشته مردانی که به‌عنوان سرمربی سابقه کار در هر دو تیم را داشته باشند، کم نداشته‌اند. از ناصر حجازی فقید گرفته تا فیروز کریمی، امیر قلعه‌نویی و البته علیرضا منصوریان. نکته جالب توجه اینجاست که هم حجازی و هم منصوریان پس از جدایی از استقلال، هدایت ذوب‌آهن را بر‌عهده گرفتند. به این سرمربیان می‌توان تعداد زیادی مربی هم اضافه کرد که سابقه کار در هر دو تیم را یدک می‌کشند.
داستان جالب سرپرستی
بعضی از سرپرست‌های استقلال نیز با ذوب‌آهن خاطرات خوب و جذابی دارند. اصغر حاجیلو که در مقاطع مختلف سرپرست استقلال بوده، به‌عنوان مربی در ذوب‌آهن هم کار کرده است. از طرف دیگر، سعید رمضانی، سرپرست کنونی استقلال، خودش بازیکن ذوب‌آهن بود و زیر نظر مرحوم ناصر حجازی کار می‌کرد (فصل ۷۹-۷۸) رمضانی از همان‌جا با خانواده حجازی آشنا شد و در نهایت با دختر اسطوره فقید استقلال ازدواج کرد.
از گلزنی تا شوت‌زنی!
بدون شک یکی از مهم‌ترین رویارویی‌های استقلال و ذوب‌آهن به بهار سال ۹۷ بازمی‌گردد. جدال برگشت دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که استقلال در آن توانست با اتکا به درخشش و هت‌تریک مامه بابا تیام، حریف خود را با حساب سه- یک شکست داده و راهی مرحله بعدی شود. البته بازی این دو تیم در مهر امسال هم جالب توجه و پرحاشیه بود. همان مسابقه‌ای که مرتضی تبریزی حرص ناکامی خود در داخل میدان را بر سر کلمن نگون‌بخت کنار نیمکت استقلال خالی کرد و چنان شوت محکمی به آن زد که سوژه رسانه‌ها شد!
تعویض سکان‌دار
… و بالاخره اینکه هر دو تیم در مقایسه با نیم‌فصل اول سرمربیان خودشان را عوض کرده‌اند. ذوب‌آهن که از این تعویض سود کرده و استقلال هم حداقل تا اینجای کار با فرهاد مجیدی ضرر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید