142542

تولید ۸۰ هزار تن ورق برای پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک

دنیای معدن - مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به تحویل ۸۰ هزار تن ورق برای پروژه خط انتقال نفت خام گوره به جاسک گفت: هدف اصلی ما افزایش ظرفیت تولید است که با پیگیری و حمایت های وزیر نفت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش دنیای معدن، امین ابراهیمی دوشنبه شب در حاشیه بازدید وزیر نفت از خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان و بهره برداری از فاز نهایی آزمایشگاه خوردگی اظهار داشت : بخشی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز در سال های گذشته از خارج وارد می شدکه تحریم های ظالمانه اگرچه تا اندازه ای به صنایع کشور فشار وارد آورد اما به فرصتی برای رشد و خودکفایی تبدیل شد.

وی افزود: بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز تنها بخشی از پیشرفت هایی است که پس از تحریم ها در سایه اقتصاد مقاومتی محقق شد .

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: ساخت و بومی سازی محصولات مورد نیاز صنایع نفت و بکارگیری آن در پروژه هایی نظیر خط انتقال نفت خام گوره به جاسک ، ضمن تحقق شعار ما می توانیم ، از خروج قابل توجهی ارز از کشور نیز جلوگیری کرده است.

وی تصریح کرد : تعامل و همکاری شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین و لوله سازی اهواز در اجرای این پروژه بزرگ گامی موثر در راستای تحقق شعار سال و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

ابراهیمی اظهار داشت: همچنین آزمایشگاه خوردگی به عنوان بزرگترین آزمایشگاه کشور یکی از الزامات طرح گوره به جاسک بود که به همت نیروهای متخصص و جوان داخلی راه اندازی شد .

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان پیش از این گفته بود که این شرکت با صادرات بیش از ۳۵ هزار تن ورق فولادی در اندازه های مختلف در هشت ماه نخست امسال به یک رکورد در زمینه صادرات دست یافت در حالی که بالاترین رکورد صادرات از این شرکت در سال ۱۳۹۵ با ۲۸ هزار تن بود.

طرح گوره به جاسک انجام پروژه خط انتقال نفت خام از جنوب غربی ایران به جنوب شرقی ( گوره به جاسک) به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر با نیاز ۳۶۶ هزار تن ورق است.

ورق عریض فولادی گرید (CK۴۵c) از نوع ورق های وارداتی کشور بوده که برای نخستین بار در کشور توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تامین نیاز مصرف کنندگان صنایع معدنی، ماشین آلات و ابزارهای صنعتی ، قطعات یدکی مورد استفاده در موتور خودرو و سیستم های حمل و نقل تولید شد که باعث جلوگیری از خروج ارز قابل توجهی در کشور می شود.

شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین کننده صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید.

این شرکت در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را در اهواز آغاز کرد و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خاص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید