142508

هدف گذاری تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت هرمزگان گفت: برای تولید سالانه ۱۰ میلیون تن محصول نهایی فولاد در استان برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.

به گزارش دنیای معدن، خلیل قاسمی در مراسم معارفه کارکنان مجتمع گندله سازی مادکوش در بندرعباس افزود: به همین منظور واحد های تولید گندله سازی به عنوان مهم ترین ماده اولیه فولاد در حال گسترش و بهره برداری هستند.
وی گفت: مادکوش نخستین کارخانه گندله سازی در هرمزگان است که در روز های آینده با حضور مقامات کشوری بهره برداری از آن آغاز می شود.
رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: طرح توسعه واحد های صنعتی و معدنی و تولید کنستانتره نیز در حال مطالعه و اجرای طرح است.
خلیل قاسمی گفت: ایجاد اشتغال سالانه ۱۰ هزار نفر در حوزه صنعت و معدن و تجارت از اهداف این سازمان است که در سال جاری و با توجه به شرایط تحریم تاکنون برای بیش از هشت و هزار و ۵۰۰ نفر در این بخش شغل ایجاد شده است.
مدیرعامل مجتمع گندله سازی مادکوش هم گفت: با انجام آزمون استخدامی ۳۴۰ نفر از بومیان و ساکنان استان هرمزگان برای فعالیت در این مجتمع جذب شده اند و در ابتدای اسفند امسال کار خود را آغاز می کنند.
علیرضا صمدی افزود: مجتمع گندله سازی مادکوش در دو فاز طراحی شده است که در فاز اول دو و نیم میلیون تن گندله تولید و با واحد های فولادسازی کشور تحویل می شود.
وی گفت: در فاز دوم نیز که ساخت آن بزودی با حضور مسئولان کشوری در بندرعباس آغاز می شود دو و نیم میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید این مجتمع افزوده می شود.
مدیرعامل مجتمع گندله سازی مادکوش افزود: فاز دوم این مجتمع در مدت سه سال ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید