142387

هدف ایمیدرو افزایش سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی / تاکید بر نقش بانوان در موفقیت های ایمیدرو

دنیای معدن - غریب پور با تاکید بر نقش بانوان در دستیابی به موفقیت های سازمان ایمیدرو، گفت: افزایش سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی از اهداف ایمیدرو است.

به گزارش دنیای معدن، خداداد غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو، امروز در مراسم روز زن و مادر که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک به بانوان شاغل در ایمیدرو از نقش موثر آنها در دستیابی به موفقیت های ایمیدرو قدردانی کرد. غریب پور همچنین افزایش سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی را از اهداف سازمان ایمیدرو دانست و گفت: نگاه این سازمان به ایجاد ارزش افزوده بالاتر و افزایش تولید و اشتغال در کشور است چرا که اگر نگاه فعالان اقتصادی نگاه توسعه ای نباشد پیشرفت کشور میسر نخواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: یکی از برنامه های ایمیدرو در اجرای طرح های توسعه بنگاه های بخش معدن و صنایع معدنی، سرمایه گذاری در طرح ها از محل سود انباشته این شرکت ها است که با هدف ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالاتر انجام می شود. وی همچنین گفت: خوشبختانه طی سال جاری شاهد رشد سودآوری شرکت های سنگ آهنی، فولادی و مس بوده ایم و در این میان سود شرکت ملی مس طی سال جاری بیش از 2 برابر سال 97 اعلام شده است. سود انباشته شرکت ها، صرف ساخت کارخانه می شود غریب پور تاکید کرد: ایمیدرو در مدیریت سود انباشته بنگاه ها نقش هدایتگر و زمینه ساز دارد. در این راستا به جای توزیع سودانباشته بنگاه ها به عنوان سود سهام عدالت،آن را صرف ساخت کارخانه به منظور اشتغالزایی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر می کند. 1.4 میلیارد دلار طرح آماده افتتاح غریب پور خاطر نشان کرد:

ایمیدرو 1.4 طرح آماده افتتاح تا پایان سال جاری پیش رو دارد که نتیجه تلاش های بی وقفه کارکنان، مدیران این سازمان و مشارکت بخش خصوصی است. به گفته وی، طی سال 98 در بخش های مختلف از جمله رشد 2 برابری بودجه آموزش، افزایش 40 درصدی انجام پژوهش و نیاز محور کردن آنها ، اکتشاف در 400 هزار کیلومتر مربع جدید، رونق تولید در فولادسازی ها، رشد 25 درصدی صادرات فولاد، تامین مواد اولیه و ارزآوری شاهد رشد بودیم. وی تاکید کرد: بانوان شاغل در ایمیدرو اثرگذاری قابل توجهی در این موفقیت ها داشته اند و بخش مهمی از این دستاوردها را مدیون زحمات آنها هستیم. وی به پرداخت بدهی های معوقه ایمیدرو اشاره کرد و گفت: ایمیدرو موفق شد طی سال جاری3هزار میلیارد تومان بدهی را شامل بدهی های سال 98 و نیز بدهی سال های 91 تا 97 را نیز پرداخت کند. غریب پور تاکید کرد: تمام تفاهم نامه های ایمیدرو با سایر سازمان ها مورد پایش قرار می گیرد و هدف ما تبدیل تفام نامه به قرارداد است.

شعار ایمیدرو این است که باید حرف تبدیل به عمل شود و در این راستا حداقل 80 درصد از برنامه هایی که در سفرهای استانی در دستور کار قرار می گیرد عملیاتی می شوند و 20 درصد بقیه نیز به دلیل مشکلاتی همچون نبود توجیه اقتصادی انجام نمی شوند. رییس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: ایمیدرو در بخش تحقیقات، "نیاز محور" شده است به گونه ای که به نیازهای صنعت همچون مشکلات گازهای گلخانه ای، باطله ها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست و نیز بومی سازی پرداخته و در این زمینه موفق بوده است. وی افزود: ایمیدرو استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بانوان شاغل در این سازمان را در دستور کار خود قرارداده است تا از این طریق بتواند آینده در خشانی را در بخش معدن و صنایع معدنی رقم زند.

دیدگاهتان را بنویسید