142386

تقاضا ضعیف بود / بازارجهانی فولاد در هفته گذشته

دنیای معدن -مرکز فولاد ایران : با رشد قیمت قراضه در ترکیه بیلت سی‌آی‌اس نیز هفته گذشته بالا رفت. برخی خریداران رشد قیمت را پذیرفتند ولی در کل تقاضا هنوز مطلوب نیست.

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی‌آی‌اس از ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار اوایل هفته به ۳۹۵ تا ۴۰۰ دلار در هر تن فوب رسید.در ترکیه نیز رشد قیمت قراضه، بهبود تقاضای مقاطع و بهبود فروش‌های صادراتی، قیمت بیلت را بالا برده و بیلت صادراتی تا ۱۰ دلار رشد داشته و ۳۹۵ تا ۴۰۰ دلار در هر تن فوب شد.در جنوب شرق آسیا نیز بیلت سی‌آی‌اس بالا رفته و از ۴۲۵ تا ۴۳۰ دلار به ۴۴۰ تا ۴۵۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید.

مقاطع در دو پرده

میلگرد صادراتی ترکیه هفته گذشته صعودی بوده و از ۴۲۰ دلار به ۴۳۰ دلار در هر تن فوب رسید. در چین هنوز بسیاری از پروژه‌های ساخت‌وساز شروع به‌کار نکرده‌اند از این رو قیمت در بازار داخلی و صادراتی نزولی بود. میلگرد صادراتی چین حدود ۲۰ دلار افت داشته و ۴۴۱ دلار درهر تن فوب شنیده شد. در بازار داخلی اروپا میلگرد با ۵ یورو افت، ۴۷۵ یورو در هر تن درب کارخانه بود. در بازار آمریکا نیز میلگرد در ۶۲۸ دلار در هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت.

ورق در مسیر کاهش

در چین با اینکه بعد از مدتی طولانی وقفه کارخانه‌های لیدر به بازار بازگشتند، نبود تقاضا قیمت ورق گرم را پایین‌تر آورد. ورق گرم صادراتی ۴۶۵ تا ۴۹۰ دلار در هر تن فوب بود و در مجموع ۲۵ تا ۴۰ دلار نسبت به قبل از تعطیلات سال نو چین ارزان‌تر شده است. صنایع وابسته به ورق گرم هنوز فعالیت خود را جدی آغاز نکرده‌اند و همین کمبود تقاضای داخلی بازار چین را راکد کرده است. در بازار جنوب شرق آسیا ورق گرم وارداتی از ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر به ۴۷۵ تا ۴۸۵ دلار رسیده است. ورق گرم صادراتی نیز از ۴۸۳ دلار به ۴۷۷ دلار در هر تن فوب رسید.در بازار داخلی اروپا ورق گرم با یک یورو رشد به ۴۷۸ یورو در هر تن درب کارخانه افزایش یافت. در بازار آمریکا نیز ورق گرم ۲۰ دلار افت داشته و ۵۷۵ دلار در هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید