142220

۳۸۸۰ قطعه توسط فولاد مبارکه اصفهان بومی سازی شد

دنیای معدن - مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه ۳۸۸۰ قطعه بومی سازی کرده و نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی شده است که این حرکت در ۳۰ سال گذشته کار بسیار خوبی است.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا عظیمیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده ورقها ی فولادی در منطقه خاورمیانه است و بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در سال است. ارزش فعلی فولاد مبارکه 84 هزار میلیارد تومان است و یک درصد از تولید ناخالص داخلی بخش صنعت مربوط به این شرکت است. همچنین 80 درصد ساخت داخل را داریم که هزار کارخانه به صورت مستقیم و 3 هزار کارخانه به صورت غیر مستقیم با فولاد مبارکه در ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: بر خلاف ذوب آهن مشتریان فولاد مبارکه تنها تولید کنندگان و صنعت گران هستند و شخص نیست. مجموعا 3 هلدینگ و بالای 100 شرکت با سهام های متفاوت با گروه فولاد مبارکه در ارتباط هستند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: فولاد مبارکه 7.2 میلیون تن در سال ظرفیت دارد و شرکت های تابعه این شرکت نیز از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار هستند. بسیاری از واحد های تولیدی در صنعت، در ظرفیت اسمی و تولید داخلی تفاوت ندارند، اما فولاد مبارکه واحدی است که بالاتر از ظرفیت اسمی تولید دارد.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه 11200 اشتغال ایجاد کرده است و طرح های توسعه خوبی از جمله کنسانتره و سنگ آهن در نظر داریم تا تکمیل زنجیره الکترود در سال های آینده انجام شود. تولید فولاد مبارکه روند صعودی مناسبی داشته است و این گروه از آغاز تا به امروز 20 میلون تن فولاد صادر کرده است و 8 میلیارد دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

عظیمیان گفت: صادرات این گروه 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و بازار مصرف نیز از جمله پروفیل، نفت و گاز و غیره است. برداشت آب توسط فولاد مبارکه با کاهش چشم گیری مواجه بوده است و این در حالی است برداشت فولاد مبارکه از رودخانه زاینده رود یک درصد رودخانه است و این در حالی است که کم ترین میزان را در مصرف آب در بین کارخانه های فولادی در جهان داریم و آب را به صورت مرتب بازگردانی می کنیم که با این کار ها با صرفه جویی 84 درصدی مصرف مواجه بوده ایم. 9 شهر اطراف خود را در زمینه سیستم فاضلاب تامین کرده ایم که به صورت متمرکز در فولاد مبارکه انجام شده است.

وی اظهار داشت: 117 میلیون تن فولاد خام از زمان راه اندازی در این شرکت راه اندازی شده است. در معاونت فروش 6454 هزار تن محصولات فولادی از ابتدای سال با رشد 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل تحویل شده است و به دنبال این هستیم که نیاز بازار را تامین کنیم.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان گفت: 80 درصد قطعات در این گروه بومی سازی شده است و سرمایه این گروه از مبلغ 130 هزار میلیارد تومان به 210 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است و این شرکت یک سهام قدرتمند در سازمان بورس کشور است.

مدیرعامل فولاد مبارکه: به کوری چشم آمریکا صادرات ما 30 درصد افزایش یافتمخالفت رسمی شرکت فولاد مبارکه با سرمربیگری قلعه نویی در تیم ملیاصفهان| هشدار فولادگر به مدیران فولاد؛ لزوم مصونیت فولاد مبارکه از مسائل سیاسی و جناحی

وی ادامه داد: از روزی که در فولاد مبارکه حاضر شدم به مسئله ایمنی در کار توجه ویژه داشتم و به این دلیل بوده است که کار با مواد مذاب کار بسیار پر خطری است. طرح 5 میلیون تن تولید با نام شهید خرازی در دهه 80 اجرا شده است که در این میان نورد گرم 2 هنوز اجرایی و آغاز نشده است که در این صورت کشور از هر نوع فولاد بی نیاز می شود و از خام فروشی جلوگیری می شود.

عظیمیان خاطرنشان کرد: در بحث تامین سازی سنگ آهن، کنسانتره و گندله با کیفیت مورد نیاز دارای مشکل هستیم و اجرای نورد گرم 2، فولاد مبارکه را متوازن می کند. همچنین گسترش زمینه حمل و نقل ریلی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی گفت: تولید در فولاد مبارکه بیش از مصرف است و این اشکال عدم مدیریت بازار توسط دستگاه های ذی ربط است. این شرکت موفق به کسب جایزه EFQM اروپا شده است که جایزه بسیار معتبری است که تا کنون ارگانی موفق به کسب این جایزه در کشور نشده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان گفت: برای همکار ی با شرکت های چینی برای واحد نورد گرم 2 و به خطر افتادن منافع برخی در این راه دچار مشکل شده ایم و طبق قانون بیش از نیمی از این پروژه داخلی سازی شده است. اعتبار این پروژه حدود 460 میلیون یورو است که 240 میلیون یورو مروبط به خارج و 220 میلیون داخلی است که در این قرارداد بخشی از پرداختمان از محل محصولات است.

وی بیان کرد: فولاد مبارکه 3880 قطعه بومی سازی کرده است و نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان در این زمینه صرفه جویی شده است که این حرکت در 30 سال گذشته بی نظیر بوده است. همچنین با تعامل شهرداری به دنبال ایجاد یک المان کاربردی در خروجی شهر اصفهان به سمت شهر مبارکه هستیم.

عظیمیان خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در تحریم های ثانویه آمریکا قرار گرفته است و دشمنان به دنبال این هستند که این شرکت را تحت فشار قرار دهند، اما ما نیز کار خود را انجام می دهیم که در این راه صادرات خود را خوبی انجام داده ایم و تاثیری نیز بر روند شرکت فولاد مبارکه نگذاشته است.

وی گفت: شرکت طرف قرارداد فولاد مبارکه برای نورد گرم 2 از 4 شرکت برتر فولادسازی چین است که جلسات بسیار فشرده ای در این بخش انجام شده است. برای ما در فولاد مبارکه توان اجرایی این پروژه توسط شرکت چینی تضمین شده است و امتحان خود را در فولاد مبارکه پس داده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: فولاد مبارکه 8600 میلیارد تومان پول در اختیار مردم دارد و 10 هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی با بهره 23 درصد وام گرفته ایم و به این معنی است که تولید کنندگان ورق را خریداری می کنند و پس از کار و فروش به ما بر می گردانند.

وی گفت: سامانه دوم آبرسانی یک نیاز برای اصفهان است و باعث می شود حیات مردم اصفهان تامین شود که فولاد مبارکه مشارکت 150 میلیارد تومانی در این زمینه انجام داده است.

عظیمیان درباره مصرف آب فولاد مبارکه گفت: کاهش بارش ها و کمبود آب و مشکلات در بالادست باعث شده است که در زمینه آب دچار مشکل شویم. همچنین عدم مدیریت صحیح در بخش آب باعث مشکلات عدیده ای شده است که البته نقش فولاد مبارکه نقش ملی است و حدود 900 واحد تولیدی وابسته به فولاد مبارکه هستند و نیاز مبرم به آب دارد.

وی ادامه داد: همچنین مذاکرات و توافقاتی با کشور های اروپایی شده است که با خرید دستگاه هایی، مصرف آب را بهینه کنیم. همچنین با دانشگاه ها، پارک ها و مراکز علمی فن آوری در تعامل هستیم تا پروژه های خود را به خوی انجام دهیم.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه همواره از طریق آزمون برای تامین نیرو اقدام می کند و رشته ها و تخصص های مختلفی در رشته های مختلف نیاز داریم و پس از امتحان کتبی نسبت به انجام مصاحبه های حضور اقدام می کنیم و بر اساس صلاحیت گزینش می کنیم. با روشن نگه داشتن چراغ مبارکه به بخش های بسیار زیادی از کشور کمک می کنیم و اجازه نمی دهیم تحریم ها خللی در این زمینه ایجاد کند.

وی بیان کرد: تواق جدیدی با ایران خودرو انجام داده ایم و هزینه 8 درصدی را در این زمینه کاهش داده ایم. گرانی خودرو ارتباطی با فولاد مبارکه ندارد و در سال حدود 600 هزار تن ورق فولادی خودروسازان را انجام می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید