142217

معادن بهترین جایگزین درآمد های نفتی

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: ارزش معادن کشور ۲۲ میلیون دلار است لذا معادن بهترین جایگزین نفت برای توسعه درآمد های دولت به شمار می روند.

به گزارش دنیای معدن، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن، تجارت در مراسم افتتاح کارخانه شمش طلا در بردسکن خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد و وضعیت کشور از نظر معادن بسیار مطلوب است، اما اکتشافات ما تاکنون فقط در سطح بوده و کمتر در عمق انجام شده است درصورتیکه اکتشافات در عمق کشور را به ظرفیت بیشتر در حوزه معدن می رساند.
او ادامه داد: هر واحدی که افتتاح می شود یک تاکتیک در جنگ اقتصادی است امسال در تمام نقاط کشور شاهد اجرای این تاکتیک و بهره برداری از طرح های مختلف صنعتی بوده ایم.

وزیر صنعت، معدن گفت: امسال هفت محور راهبردی برای توسعه صنایع، معادن و تجارت تعریف شد که بخشی از آن مربوط به معادن و صنایع معدنی بود. تقویت زنجیره ارزش فلزات اساسی، نوسازی معادن و بسیاری از برنامه های دیگر از اولویت های ما برای توسعه معادن و صنایع معدنی است.

رحمانی ادامه داد: خودکفایی در تولید از برنامه های امسال است و در این راستا امسال موفق شدیم کارخانه تولید الکترود را در کشور بسازیم و تجهیزات آن را نیز وارد کشور کنیم.
محسن خرسندمدیر عامل کارخانه شمش طلای بردسکن نیز در این مراسم گفت: کارخانه شمش طلای ۲۴ عیار با سرمایه گذاری ثابت ۱۲۰ میلیارد تومان امروز در این شهرستان بهره برداری شد.
او افزود: ظرفیت تولید کارخانه ۲۲۰ کیلو گرم در سال و برای ۱۸۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید