142134

ایران بزرگ ترین تولید کننده بنزین در اوپک

علیرضا صادق آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در مراسم امضای تفاهم تولید کک سوزنی اظهار کرد: میزان تولید بنزین یورو ۴ و ۵ به ۹۱ میلیون لیتر رسیده و از سال ۸۰ تا ۹۸ میزان تولید نفت گاز از ۳۷ به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است.

اخبار اقتصادی- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی تصریح کرد: ظرفیت پالایشی کشور با افزایش قابل ملاحظه طی ۱۸ سال گذشته به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است.

وی افزود:با گذشت دوماه از مصوبه شورای اقتصاد برای گازسوز کردن خودرو امروز در نخستین مرحله از ۴۱ دستگاه خودروی عمومی گازسوز در اصفهان به صاحبان آن واگذار شد.

صادق آبادی ابراز کرد: حجم تولید بنزین ایران را به عنوان بزرگترین تولید کننده در اوپک رسانده است.

وی افزود: مجموع تولید کک در این طرح ۶۲۰ هزار تن در سال است که دو برابر نیاز فعلی صنعت آلومینیوم و فولاد در کشور است و منابع ارزی آن از محل صادرات فولاد و آلومینیوم خواهد بود.

صادق آبادی تصریح کرد: در صورت سرمایه گذاری این طرح در جایی خارج از استان اراک باید برای تولید کک سوزنی به جای ۱۵۰ میلیون یورو، یک میلیارد یورو هزینه می کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ابراز کرد: طرح های مربوط به افزایش ظرفیت و بهینه سازی پالایشگاه ها از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و تا سال ۸۴ مراحل طراحی، خرید تکنولوژی و اسناد مناقصه این پروژه ها آماده شد و پروژه های ای پی سی به جریان افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید