142122

پروژه درب های فلکسیبل در شرایط تحریم،دستاورد ارزشمندی است

تنی چند از مسئولین سازمان صمت استان اصفهان یکشنبه بیستم بهمن ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان از بخش های مختلف خط تولید بازدید نمودند.

علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان در نشستی که در سالن تشریفات این شرکت برگزار شد طی سخنانی گفت : قرارداد ذوب آهن اصفهان در سال 1344 منعقد،سال1346 کلنگ این شرکت بر زمین زده شد و سال 1350 اولین چدن در ذوب آهن تولید شد.در سال 1357 تولید فولاد کشور حدود 600 هزار تن بود که این ظرفیت هم اکنون به 36 میلیون تن ارتقاء یافته است.

وی افزود :در سال 1362 با حضور مقام معظم رهبری که در آن زمان رییس جمهور بودند،کوره بلند شماره دو به بهره برداری رسید و ظرفیت کارخانه از 600 هزار تن به یک میلیون و 900 هزار تن افزایش یافت و در سال 1369 نیز ظرفیت اسمی تحقق می یابد.

20 هزار نیروی متخصص ذوب آهنی نقش آفرین در صنایع ایران

مدیر روابط عمومی شرکت تصریح کرد : از سال 1357 که توسعه در داخل شرکت ادامه نیافت حدود 20 هزار نفر کارگر،متخصص و نیروی ساختمانی در داخل کارخانه داشتیم که این مجموعه را ساختند این تعداد همان گروهی بودند که در ساخت صنایع دیگر مانند مبارکه،خوزستان،خراسان و ... نقش آفرین شدند.

این مقام مسئول بیان کرد : استفاده ازتیرآهن های H تولیدی ذوب آهن اصفهان در سازه های بلند مرتبه کشور به دلیل استحکام بالا زبانزد است. در گذشته که امکان تولید این محصول در داخل کشور وجود نداشت از تیرورق استفاده می شد که مخاطرات فراوانی را به همراه داشت.

تولید محصول استراتژیک ریل از فولاد تا نورد در ذوب آهن اصفهان

علیرضا امیری اظهار داشت : محصول استراتژیک ریل نیز به همت بلند همتان ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم با تنوع بالا از مرحله تولید فولاد تا نورد انجام شد و درواقع ذوب آهن اصفهان از سنگ آهن ، ریل تولید می کند . این ریل هم اکنون در خطوط راه آهن جمهوری اسلامی و قطارهای شهری مورد استفاده قرار می گیرد

وی ادامه داد : ذوب آهن اصفهان در راستای کاهش آلایندگی که ذات همه صنایع کشور است ساخت درب های فلکسیبل باتری شماره سه کک سازی را در داخل کارخانه انجام داد. هر یک از این درب ها هفت متر ارتفاع،هفت تن وزن و شامل 800 قطعه می شود .

ذوب آهن اصفهان حدود 60 درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته است

مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان در ادامه به مدیریت مصرف آب در کارخانه پرداخت و خاطر نشان کرد : ذوب آهن اصفهان با اجرای پروژه های مختلف بهبود و همچنین خرید پساپ شهرهای مجاور کارخانه،حتی کمتر از حق آبه ای که از زاینده رود دارد از این آب استفاده می کند. در کل حدود 60 درصد در مصرف آب ذوب آهن اصفهان صرفه جویی شده است.

در حاشیه این بازدید با تنی از مسئولین گفتگو نمودیم که در ادامه می خوانید :

* بتول مظلومی کارشناس محیط زیست سازمان صمت استان اصفهان گفت : ذوب آهن اقدامات زیست محیطی بسیار خوبی در زمینه کنترل آلایندگی های زیست محیطی انجام داده که جای خوشحالی دارد. ساخت و نصب درب های باتری کک سازی آن هم در شرایط سخت تحریم ظالمانه دشمن دستاورد ارزشمندی به شمار می رود. وی افزود :مدیریت مصرف بهینه آب و همچنین انرژی در این کارخانه عظیم فولادی نیز اقدام موثری به شمار می رود که به دست متخصصان این مجموعه رقم خورده است.

* مهدی ثالثی کارشناس روابط عمومی سازمان صمت استان گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور با تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و نیروی انسانی متخصص در نقش پر رنگی در اقتصاد کشور دارد.

وی افزود : با وجود تحریم های ظالمانه دشمن این صنعت پر افتخار به همت تلاشگران خود دستاوردهای بزرگی را برای کشور رقم زده است که یکی از جدیدترین آنها تولید محصول استراتژیک ریل است.

کارشناس روابط عمومی سازمان صمت استان تصریح کرد : همکاران سازمان استقبال بسیار خوبی برای بازدید از ذوب آهن داشتند و با توضیحات مدیر روابط عمومی ذهنیت آنها در خصوص این شرکت مادر صنعتی تغییر یافت.

دیدگاهتان را بنویسید