142109

شرکت های فناور حوزه معدن و متالوژی شناسایی می شوند

دنیای معدن - به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف استفاده از توانمندی های متخصصین در رفع نیاز های فناورانه صنایع معدنی و متالورژی کشور، شرکت های حائز شرایط را مورد شناسایی قرار می دهند.

به گزارش دنیای معدن، این فراخوان با هدف ایجاد اتصال میان شرکت های دانش بنیان، فناور، .. و صنایع بزرگ فعال در حوزه معدن و متالوژی منتشر شده است. شناسایی شرکت های دارای پتانسیل مرتبط با این صنایع و رفع نیاز های فناورانه شرکت های بزرگ، از جمله اهداف این پروژه ملی است.

این طرح در چند مرحله اجرا می شود و برای مرحله نخست، شرکت های فعال در حوزه «کاشی، سرامیک و لعاب»، «زغال سنگ»، «نسوز» و «فولاد و مس» مورد شناسایی رسمی قرار می گیرند.

در این راستا، ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری های علمی خود را با مجموعه های بزرگ صنعتی فعال در حوزه معدن و متالوژی از جمله شرکت سرمایه گذاری صدر تامین آغاز کرده است.

آغاز فرآیند بومی سازی
با هدف حمایت از توسعه تولید ملی و جلوگیری از خروج ارز، پس از ارزیابی و مشخص سازی پتانسیل های فناورانه (شرکت های) داخلی در این حوزه، فرایند بومی سازی مواد، تجهیزات و خدمات مورد نیاز صنایع داخلی با استفاده از مجموعه های شناسایی شده، صورت خواهد پذیرفت.

بر این اساس ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل برای تولید مواد، قطعات و یا خدمات اعلام شده در این فراخوان دعوت به عمل می آورد.

علاقه مندان می توانند، جهت کسب اطلاع بیشتر به سایت ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://pam.isti.ir/ مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید