142108

پرداخت کامل حقوق دولتی معادن طلای تکاب در حال پیگیری است

دنیای معدن -آذربایجان غربی فرماندار تکاب گفت: پیگیر پرداخت کامل سهم ۱۵درصدی از حقوق دولتی معادن طلای تکاب به منطقه هستیم.

به گزارش دنیای معدن، محمود زمانی درخصوص وضعیت معدن طلای آق دره و زره شوران این شهرستان افزود: امسال مبلغ اندکی از سهم ۱۵درصد از حقوق دولتی معادن طلای تکاب به این منطقه اختصاص یافته که پرداخت کامل این سهم از سال جاری در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از ذخیره انباشت طلای کشور در تکاب واقع شده است، ادامه داد: در حال حاضر به طور تقریبی ۱۸۰۰ نفر در معادن زره شوران و آق دره مشغول به کار هستند.

زمانی ادامه داد: طلاهای استخراج شده از معدن ها در کارخانه ها تبدیل به شمش طلا می شود و برای فروش به بورس می رود.

گفتنی است زره شوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب و ۱۵ کیلومتری مجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان واقع شده است.عملیات اجرایی طرح طلای زرشوران از سال ۸۹ آغاز شده و هم اکنون این معدن در اختیار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) قرار دارد. براساس آخرین اطلاعات حاصل عیار متوسط در این معدن ۴ppm بوده و تلاش ها برای افزایش تولید طلا از این معدن ادامه دارد.

همچنین معدن طلای آق دره این شهرستان نیز به عنوان دومین معدن طلای کشور در بخش تخت سلیمان ۳۰ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی واقع شده است. معدن از نوع سطحی بوده و دارای عیار طلای ۱.۵ گرم بر تن است.

دیدگاهتان را بنویسید