142098

رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی:

اکتشافات ایمیدرو به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع رسیده است / ایمیدرو امسال ۳.۵ میلیارد دلار طرح را به انجام رسانده است

دنیای معدن -معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: به دنبال ایفای نقش حاکمیتی خود در بخش معدن و صنایع معدنی هستیم و امسال ۳.۵ میلیارد دلار طرح را به انجام رسانده ایم.

به گزارش دنیای معدن، خداداد غریب پور در نشست امضای تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند میان ایمیدرو و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از دکتر رضا رحمانی برای حمایت از ساخت داخل، بومی سازی و حمایت از ایمیدرو در این راه سخت تشکر و قدردانی دارم.

وی ادامه داد: ایمیدرو سند توسعه بخش معدن را فراتر از توجه به کانی های فلزی مانند مس و آلومینیوم و آهن دارد و رویکرد بزرگتری از جمله اکتشاف را در پیش گرفته است.

اکتشافات ایمیدرو به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع رسیده است

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در این خصوص اضافه کرد: از اول تاسیس ایمیدرو تا سال ۹۷ حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف بوده است اما اکنون این رقم به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف رسیده است.

غریب پور ادامه داد: ۱۳ شرکت خصوصی در این اکتشافات سهیم بوده و حدود بالای ۵۰ هزار‌کیلومتر مربع اکتشاف در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی گفت: توجه به مسئولیت های اجتماعی را در دستور کار داریم، در سیل اخیر به مناطق سیل زده کمک شد.

۵۸ درصد از نقشه راه معدن تا به امروز محقق شده است

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ۵۸ درصد از نقشه راه معدن تا به امروز محقق شده است، گفت: جهت ما در ایمیدرو بر توسعه بخش معدن و صنایع معدنی توسط بخش خصوصی است و بیش از یک‌میلیارد دلار در مس و مبارکه افزایش سرمایه داریم.

به دنبال ایفای نقش حاکمیتی خود در بخش معدن و صنایع معدنی هستیم

غریب پور با تاکید بر اینکه به دنبال ایفای نقش حاکمیتی خود در بخش معدن و صنایع معدنی هستیم، افزود:برنامه توسعه بنگاه های ایمیدرو پشتوانه امضای تفاهم نامه با شرکت پالایش و پخش است.

وی همچنین یادآوری کرد: در نشستی که با وزیر داشتیم قرار شد روی موضوعاتی مانند کک سکزنی و الکترود گرافیتی کار کنیم، هر دو پروژه را واگذار کردیم، فولاد خوزستان کار کک سازی و فولاد مبارکه الکترود سازی را برداشت و شروع کرد.

ایمیدرو امسال ۳.۵ میلیارد دلار طرح را به انجام رسانده است

رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه تا پایان سال الکترود سازی اردکان وارد مدار تولید می شود، گفت: ایمیدرو امسال ۳.۵ میلیارد دلار طرح را به انجام رسانده است.

غریب پور در خصوص این تفاهم نامه نیز گفت: ظرفیت تولید کک سوزنی در راستای این تفاهم نامه ۳۰ هزار تن و ظرفیت کک‌اسفنجی در این تفاهم نامه ۳۰۰ هزار تن است.

گفتنی است که نشست امضای تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند میان ایمیدرو و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با حضور وزرای نفت و صمت برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید