142030

مجوز افزایش سرمایه چادرملو، قدیمی ترین شرکت بورس و دو سهم دارویی

دنیای معدن - چادرملو، قدیمی ترین شرکت حاضر در بورس و دو شرکت دارویی به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۲۶، ۲۵، ۲۹ و ۱۲ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش دنیای معدن، چهار شرکت چادرملو، نفت پارس، سبحان دارو و داروسازی سبحان انکولوژی به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 26، 25، 29 و 12 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بران اساس، چادرملو که بر اساس تصمیم هیات مدیره در نظر داشت نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان 36 درصد اقدام کند، مجوز افزایش سرمایه 26 درصدی را گرفت تا سرمایه فعلی را از 4.4 به 5.55 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی کچاد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف احداث و بهره برداری از معدن جدید و جبران مخارج انجام شده بابت طرح کارخانه فولاد سازی و سرمایه گذاری ها اعمال می شود.

همچنین نفت پارس که قدیمی ترین شرکت حاضر در بورس ایران بشمار می رود ( از 15 بهمن سال 1346) با دریافت مجوز، سرمایه فعلی را از 200 به 250 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی شنفت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می شود تا قادر به مشارکت در افزایش سرمایه شرکت پالایش پارسیان سپهر شود.

در این میان، سبحان دارو با اخذ مجوز افزایش سرمایه 29 درصدی، سرمایه فعلی را از 103 به 133 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی دسبحان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ، نوسازی و تجهیز خطوط تولیدی و پشتیبانی به منظور اخذ تاییدیه GMP معاونت غذا و دارو و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر می شود.

سرمایه فعلی داروسازی سبحان انکولوژی هم با دریافت افزایش سرمایه 12 درصدی از 86.1 به 96.1 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی دسانکو از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید