142021

استخراج نخلک مکانیزه می شود/ اولین اجرای طرح اسپیرال معدنی در ایمپاسکو

دنیای معدن -عارف باقری مدیر نظارت مجتمع سرب نخلک با بیان این مطلب گفت: نوآوری در روش های استخراج با اجرای طرح اسپیرال معدنی یکی از دستاوردهای این مجتمع در سال 98 و تحولی در بهره برداری از معدن زبرزمینی نخلک است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، عارف باقری؛مدیر نظارت مجتمع سرب نخلک با بیان این مطلب گفت: نوآوری در روش های استخراج با اجرای طرح اسپیرال معدنی یکی از دستاوردهای این مجتمع در سال 98 و تحولی در بهره برداری از معدن زبرزمینی نخلک است.

وی در ادامه افزود: از جمله علل و اهداف اصلی این پروژه، مکانیزاسیون و افزایش بهره وری عملیات استخراج معدن، دسترسی مطلوب از سطح زمین تا طبقات استخراجی زیرزمینی معدن، دسترسی و استخراج حدود ١.٥ میلیون تن ماده معدنی و تولید روزانه 1000 تا ١٥٠٠ تن ماده معدنی، امکان تردد ماشین آلات و بهبود ایمنی و تهویه و تردد مطمئن پرسنل می باشد.

باقری با اشاره به برون سپاری عملیات راهبری مجتمع سرب نخلک به بخش خصوصی گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت رشد و توسعه روز افزون این مجتمع و نظر به افتتاح فازهای 1 و 2 کارخانه 12 هزار تنی تولید کنسانتره در سال های 96 و 97 و ضرورت تامین خوراک ورودی این کارخانه، اجرای طرح مکانیزاسیون معدنی با هدف تضمین، تداوم و بقای آتی این مجتمع در دستور کار قرار گرفت و رسما از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز و تا تابستان ١٤٠١ به بهره برداری خواهد رسید.

باقری در رابطه با تاثیر اجرای پروژه مکانیزاسیون استخراج معدن زیرزمینی در افزایش تعداد نیروی انسانی در منطقه نخلک گفت: به طور مستقیم درحین اجرای پروژه ٣٠ نفر نیروی مستقیم کار به این مجتمع اضافه خواهد شد که تقریبا 50 درصد نفرات جذب و مابقی افراد نیز به فراخور پیشرفت پروژه جذب خواهند شد.

مدیر نظارت مجتمع سرب نخلک در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به ابعاد فنی پروژه و گستردگی آن از باب احجام مواد معدنی، نیاز به تجهیزات حفاری و حمل و نقل معدنی بیش از پیش ضروری بود که طبق برآوردهای صورت گرفته، ماشین آلات سنگین از قبیل دامپتراک، جامبودریل و غیره به کارگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید