141781

۱۵ میلیارد تومانی در معدن طلای هیرد نهبندان سرمایه گذاری شد

دنیای معدن - مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان در اکتشافات معدن طلای هیرد نهبندان و در مجموع در کل استان ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا جلالیان اظهار داشت: از سال 94 تاکنون سه پهنه اکتشافی با مساحت 14 هزار کیلومتر مربع از طریق سازمان صمت استان در اختیار شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با این اکتشاف 10 محدوده امیدبخش به مساحت یک هزار کیلومتر مربع شده است گفت: مجتمع استان موفق به اخذ سه فقره پروانه اکتشاف، یک گواهی کشف و یک پروانه بهره برداری در استان شده است.

مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی با بیان اینکه محدوده معدنی هیرد استان در شهرستان نهبندان قرار گرفته و مطالعات اکتشافی در معدن طلای هیرد در چهار محدوده اکتشافی انجام شده است افزود: 4 میلیون و 910 هزار تن در طلای هیرد نهبندان و 508 تن در طلای خونیک خوسف ذخایر کانسنگ طلا است.

جلالیان تصریح کرد: محدوده معدنی خونیک نیز در شهرستان خوسف واقع شده و پروانه اکتشاف محدوده در سال 96 به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منتقل و مقرر شده ادامه اکتشاف و بهره برداری از این معدن توسط شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران انجام شود.

5 معدن طلا در قطب اشتغالزایی استان خراسان جنوبی وجود داردهمدان| 170 میلیارد تومان اعتبار برای معدن طلای عشوند اختصاص یافتمعدن طلای زرکوه قروه برای 1060 جوان کردستانی شغل ایجاد کرده است

وی ادامه داد: معدن طلای هیرد نهبندان خود دارای سه معدن دیگر بوده و برای هر کدام از آن نیز یک پروانه جداگانه گرفته شده و اکتشافات تکمیلی در معادن شماره سه انجام شده است.

مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شرکت آبادراهان پارس برنده مزایده کارخانه فرآوری و استیصال طلای هیرد شده و ایجاد سایت اداری و راهداری و خردایش پیش بینی شده که تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جلالیان اظهار داشت: این کارخانه ظرفیت آن برای شماره سه معدن هیرد 100 کیلوگرم شمش طلا در سال است و به طور قطع ظرفیت آن افزایش پیدا می کند.

وی افزود: هدف بعدی ما در اکتشافات معدن، اکتشاف معدن شماره یک هیرد است و از اواخر ماه جاری اکتشاف و افزایش ذخایر آن آغاز می شود.

مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی گفت: حدود 10 کیلو و 700 گرم از 10 هزار تن کانسنگ طلا، استیصال و تولید شده و معدن طلا اواخر امسال به بهره برداری می رسد.

جلالیان بیان کرد: تاکنون حدود 15 میلیارد تومان در اکتشافات هیرد نهبندان و در مجموع در کل استان 60 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای حدود 60 نفر به صورت موقت و دائم در معدن طلای هیرد اشتغال ایجاد شده است عنوان کرد: با ساخت و بهره برداری کارخانه این تعداد اشتغال به 150 نفر می رسد.

مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی با اشاره به معدن طلای خونیک گفت: اکتشافات این معدن انجام شده و در طلای خونیک هشت نفر اشتغال ایجاد شده و اگر اکتشافات تکمیل و پروانه بهره برداری گرفته شود تا 20 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

جلالیان بیان کرد: محدوده های اکتشافی آهن درح، پهنه نهبندان، آهن بیشه، پلی متال بیشه، پلی متال کودکان و پلی متال آبگرم برای اخذ پروانه اکتشاف درخواست شده و امیدواریم پروانه های این شش محدوده صادر شود.

وی با بیان اینکه برای احداث معدن و کارخانه طلای هیرد نیاز به 150 میلیارد تومان اعتبار است افزود: در مجموع در حال حاضر بین 80 تا 100 نفر در استان اشتغال ایجاد کردیم و واحدهای اکتشافی و بهره برداری دیگر نیز در استان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید