141728

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات:

وجود سرب و روی در پهنه ۱۲۵۰ کیلومتری راور/کاش اقتصاد کشور هم یک قاسم سلیمانی داشت

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات گفت: پهنه ۱۲۵۰ کیلومتری در راور داریم که در بررسی های اولیه به این نتیجه رسیده ایم محدوده سرب و روی در این پهنه فراوان است.

"عزیزالله عصاری" امروز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه در جلسه اعلام احداث مجتمع فرآوری و تولید شمش سرب و روی در شهرستان کوهبنان با گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اگر اقتصاد ما یک قاسم سلیمانی می داشت، وضعیت ما خیلی بهتر بود و کاش اقتصاد ما یک قاسم سلیمانی داشت.

وی در ادامه با معرفی شرکت توسعه معادن و فلزات بیان کرد: شرکت ما جزو ۱۰ شرکت بورس است و سبد سهام شرکت، شرکت های معتبری است که پایگاه های خوبی در کرمان دارند.

عصاری تصریح کرد: ۲۲ و نیم درصد سهم شرکت گل گهر را شرکت توسعه معادن و فلزات دارد که یک سهام طلایی است و ۲۰ درصد سهم شرکت گوهر زمین نیز متعلق به شرکت ماست.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات فولادسازی ها تامین خوراک است که اکتشاف، حلقه مفقوده این حوزه است که به نحو احسن در این بخش ورود نکرده ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات اظهار کرد: بودجه دولت در تنگنا است و می طلبید کار جدیدی در تامین خوراک و اکتشاف صورت بگیرد لذا شرکت توسعه معادن و فلزات کنسرسوم اکتشاف را ایجاد کرد و ۱۲ شرکت قوی در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه اگر به ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ برسیم، در زیرساخت اسکله، راه آهن و جاده در مضیقه قرار داریم و مشکلاتی در صادرات ایجاد شده است تصریح کرد: با توجه به محدودیت های حمل بار و محموله های صادراتی، اسکله فول مکانیزه در بندر شهید رجایی ایجاد خواهیم کرد که کشتی های بزرگ بتوانند پهلو بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه، شرکت دانش بنیان ایجاد کرده ایم، گفت: حلقه مفقوده همه ایده ها، پول است و ایده های فراوانی در کشور داریم.

عصاری با اشاه به اینکه کنسرسیوم حفاری ایجاد کرده ایم، افزود: پهنه ۱۲۵۰ کیلومتری در راور داریم که در بررسی های اولیه به این نتیجه رسیده ایم محدوده سرب و روی در این پهنه فراوان است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه کشور ما ۹ درصد ذخیره سرب و روی دنیا را دارد که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن ذخایر سرب و روی دنیاست خاطر نشان کرد: ذخایر سرب و روی می تواند برای کشور بسیار مهم باشد و شرکت های بزرگ می توانند کنسرسیوم ایجاد و به این بخش ورود بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید