141667

با همکاری ذوب آهن اصفهان و دانشگاه علم و صنعت برگزار شد :

کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید

دنیای معدن -کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید با حمایت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان اولین و تنها تولید کننده انواع ریل های راه آهن و مترو در غرب آسیا در دانشگاه علم و صنعت با حضور دکتر خیرا.. خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ، دکتر علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ، دکتر سعید رسولی، مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ، مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مسئولین این دو سازمان ، هفتم بهمن ماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

از سنگ تا ریل در ذوب آهن اصفهان

مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت : همکاران ذوب آهنی با کار شبانه روزی موفق به تولید ریل شدند .

وی با بیان این که بسیاری از کارشناسان داخلی باور نداشتنددر داخل ریل تولید شود اما این کار بزرگ انجام شد، افزود: تغییر در فرایند واردات ریل کار سختی بود اما این باور ایجاد و ریل مورد نیاز در ذوب آهن تولید شد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، تاکید کرد: الان ریل ۱۸ متری تولید می کنیم و می توانیم ۳۶ متری هم به راحتی تولید کنیم . می توانیم با کمک دانشگاه ریل ۷۲ متری تولید کنیم و نیاز به تغییرات در خط داریم که این امر در شش ماهه قابل انجام است .

وی با بیان این که با ظرفیت کنونی به راحتی می توانیم نیاز داخلی را تامین کنیم و حتی طرح های توسعه ریل را پوشش دهیم، اظهار داشت: زمانی فولاد مورد نیاز ریل وارد می شد اما الان فولاد ریل را با پروژه vd تولید می کنیم و افتخار می کنیم که در ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن به ریل تبدیل می شود.

مهندس یزدی زاده ازتولید انواع ریل مورد نیاز متروی اصفهان ، تهران و سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: تا ۲۲ بهمن، انواع ریل مورد نیاز معدن نیز در ذوب آهن اصفهان تولید خواهد شد .

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان این که اکنون متناسب با نیاز و تقاضای کشور ماهانه ۱۰ هزار تن ریل تولید می شود، گفت: ریل ذوب آهن تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر را پوشش می دهد و برای سرعت های بالاتر هم در صورت نیاز تولید خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تا کنون بخش خصوصی ۹ هزار تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده و این امر نشان دهنده رقابتی بودن قیمت های ریل ذوب آهن با نمونه های خارجی است البته بخش دولتی نیز تا کنون ۱۵ هزار و ۱۳ هزار و پانصد تنی تقاضا داشتند و تقاضاهای دیگری از جمله برای محور چابهار در راه است .

تولید ریل سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور است

دکتر جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید ، گفت: تولید ریل طی سالیان گذشته به عنوان مانع توسعه خطوط ریلی مطرح بود که با همت ذوب آهن اصفهان در حال برطرف شدن است .

وی، تولید ریل را سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور دانست و افزود: در حال حاضر مرکزی برای تست تجهیزات ریلی در کشور وجود ندارد . برای رفع این مشکل اقداماتی در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده است . امیدوارم این نشست در بومی سازی تجهیزات صنعت حمل و نقل ریلی موثر باشد و در همایش های آینده نتایج آن بررسی شود .

یک شاخه ریل نباید به کشور وارد شود

دکتر خیرا... خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، با بیان این که برای سه هزار کیلومتر، قرارداد خرید ریل داریم، گفت: امسال حدود ۹۷۰ کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید و ۵ مرکز استان به خط ریل وصل شدند .

وی افزود: الان عمده حمل ونقل کشور جاده ای است در حالی که ساختار عمومی حمل و نقل کشور باید ریلی شود و یکی از پیش نیازهایاین ساختار، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است .

دکتر خادمی با بیان این که در سال های گذشته همه تجهیزات لازم برای حمل و نقل ریلی را داشتیم اما تامین ریل یک معضل اساسی بود و گاهی امکان واردات هم نبود ، تاکید کرد: از سال جاری با مدیریت مهندس یزدی زاده در ذوب آهن و همراهی بخش های بهره بردار , تولید ریل انجام شد و هم اکنون در محور بستان آباد تبریز در حال استفاده است .

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به این که برای قرارداد با ذوب آهن اصفهان ، مناقصه برگزار شد و این شرکت در این مناقصه پیروز شد، تصریح کرد: با موفقیت بزرگ تولید ریل در ذوب آهن , توسعه حمل و نقل ریلی به سرعت انجام می شود و برنامه ما این است که یک شاخه ریل از خارج وارد نشود .

وی اظهار داشت: تامین مالی در بخش ریل می تواند تولید کننده و ریل را بیشتر از پبش به تولید و استفاده از ریل داخلی ترغیب کند و به یقین هزینه واردات بسیار بیشتر از هزینه خرید از داخل است .

ریل مترو کلان شهرهای کشور تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین می شود

دکتر علی امام ، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت: بازدید خوبی از ذوب آهن داشتیم و از آنجا تصمیم گرفتیم طبق تفاهم نامه ای ریل مورد نیاز متروی کلان شهرها تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین شود .

وی از اراده بخش مترو برای تامین ریل مورد نیاز خود از ذوب آهن اصفهان خبر داد و افزود: اخیرا برای خرید ۸۰۰ تن ریل UIC54 مورد نیاز متروی تهران با ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه ای امضا کردیم که آغاز این همکاری است .

تولید ریل در ذوب آهن اصفهان به سرعت در حال انجام است

دکتر سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید با بیان این که تولید ریل ملی از دیر باز برای هر ایرانی یک آرزو بود، گفت: ذوب آهن اصفهان آماده دریافت سفارش برای تولید ریل است و این فرایند در ذوب آهن شرایط بسیار خوبی دارد و تولید به سرعت انجام می شود .

وی افزود: افتخار می کنیم که اولین شرکتی هستیم که برای خرید ریل با ذوب آهن اصفهان قرارداد بستیم و هم اکنون از ریل تولیدی این شرکت استفاده می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید