141648

فعالیت ۷۰ شرکت دانش بنیان معدن و صنایع معدنی

دنیای معدن - غریب پور گفت: هم اکنون ۷۰ شرکت دانش بنیان در کنار شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدن مشغول به کار هستند که نزدیک به ۴۰۰ ایده نوآورانه ارائه می دهند.

به گزارش دنیای معدن، خداداد غریب پور معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، گفت: هم اکنون ۷۰ شرکت دانش بنیان در کنار شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدن مشغول به کار هستند که نزدیک به ۴۰۰ ایده نوآورانه ارائه می دهند.

او بیان کرد: هم اکنون شرکت های معدنی به عنوان متقاضی و نیازمند دانش در کنار شرکت های دانش بنیان به عنوان عرضه کننده در یک فضای دو سویه نیازمندی های فناورانه خود را ارائه می کنند. شرکت های دانش بنیان عمدتا جوان های نخبه و فارغ التحصیل هستند که به ارائه ایده های فناورانه شان می پردازند و پس از بررسی این ایده ها مورد حمایت شرکت های بزرگ و صنعتی و معدنی قرار می گیرد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در صنایع معدنی و معدن گفت: شرکت های دانش بنیان در حوزه استخراج، فرآوری، محیط زیست و ایمنی و بازار به صنعت به خصوص صنایع معدنی و معدن کمک زیادی می کنند.

بیشتر بخوانید: تا ۴۰۰ سال آینده زغال سنگ داریم/ چین و هندوستان آماده عقد قراردادهای طولانی مدت هستند

غریب پور بیان کرد: در اکتشاف نیاز به ایده های فناورانه داریم برای اینکه شناخت کامل تر و در عمق بیشتری از ذخیره مواد را داشته باشیم. هم در فرآوری به دلیل استحصال بالا و بهره وری بالا نیازمند شرکت های دانش بنیان هستیم و در هم بازار به دلیل روش های نوین نیازمند بازاریابی هستیم. در محیط زیست، پسماند ها، آلاینده ها، گاز ها و آلودگی خاک و آب هم به شرکت های دانش بنیان که ایده های فناورانه شان را ارائه کنند نیازمند هستیم .

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تشریح کرد: با توجه به اینکه حوزه معدن یکی از حوزه های پر اشتغال در صنعت شرکت های دانش بنیان است کمک زیادی به اشتغال زایی می کند.

غریب پور بیان کرد: طبیعی است وقتی بخشی توسعه و سرمایه گذاری می کند، اگر شرکت های دانش بنیان بازاری برای ارائه ایده هایشان پیدا کنند طبیعتا این شرکت ها هم توسعه پیدا خواهد کرد؛ شرکت های متقاضی و شرکت های صنعتی ما هم وقتی ظرفیت های جدیدی به آن اضافه شود به ظرفیت های صنعتی شان و فناوری شان طبیعتا شغل های جدیدی هم در آن حوزه شکل می گیرد در هر دو طرف توسعه اشتغال است.

دیدگاهتان را بنویسید