141609

تولید افزون بر۷۰ هزار تن آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری

دنیای معدن - دی ماه امسال رکورد تولید آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری شکسته شد.

به گزارش دنیای معدن، رییس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: واحد احیای مستقیم شرکت فولاد سفیددشت با تولید ۷۰ هزار و ۳۰۵ تن آهن اسفنجی در دهمین ماه امسال، موفق به ثبت رکورد جدید تولید ماهیانه این محصول شد.

سجاد رستمی افزود: با توجه به قرارگرفتن در سردترین ماه سال و تأکید اداره گاز استان مبنی بر کاهش مصارف صنعتی گاز طبیعی، شرکت فولاد سفیددشت در راستای تداوم تعاملات سازنده خود با ادارات و نهاد های استان با فراهم نمودن مقدمات فرآیندی، در دو مرحله اقدام به کاهش تولید کرده است.

وی افزود: رکورد ماهیانه نسبت به آخرین رکورد در آبان ماه امسال، میزان ۲۰ تن افزایش داشته که در صورت نبود محدودیت در مصرف گاز طبیعی، این مقدار به ۵۰۰ تن می رسید.

اکبر اسکندری رئیس واحد آهن سازی شرکت فولاد سفیددشت هم از ارتقای کیفی آهن اسفنجی تولیدی واحد احیا مستقیم به لحاظ درجه فلز شدگی خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۸، در زمینه ارتقای کیفیت محصول، موفقیت های چشمگیری به دست آمده و امروز با اطمینان می توان گفت با بهبود های صورت گرفته، آهن اسفنجی تولید شده در واحد احیای مستقیم فولاد سفیددشت از جمله باکیفیت ترین محصولات از این نوع در سطح کشور به شمار می رود.

هم اکنون واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت با پیشرفت ۸۰ درصدی همراه است که با تلاش پرسنل، پیمانکاران و مسئولین این شرکت سال آینده شاهد اولین ذوب این واحد خواهیم بود.

فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵ درصد و ایمیدرو با ۳۵ درصد سهامداران شرکت فولاد سفید دشت هستند.

مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن، در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است.

دیدگاهتان را بنویسید