141608

حوزه معدن نیازمند فعالیت استارت آپ هاست

دنیای معدن - عظیمی گفت: استارتاپ های معدنی می توانند به کمک تولید و بهره وری در معادن و توسعه اقتصادی بشتابند.

به گزارش دنیای معدن، سیدرضا عظیمی مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: امروزه به استارت آپ ها به عنوان یک فرصت توسعه ای غیر قابل چشم پوشی در فضای اقتصاد جهان نگاه می شود، استارتاپ های معدنی نیز می توانند به کمک تولید و بهره وری در معادن، ایجاد فرصت کسب و کار های جدید، بومی سازی فناوری ها و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی بشتابند.

عظیمی افزود: در این زمینه، مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نیز جهت ایجاد چارچوب های حمایتی از کسب و کار های نوپا و زیست بوم کارآفرینی بخش معدن، در تلاش است تا با حمایت از این دسته کسب و کار ها در راستای احیا معادن کوچک گام بردارد.

او بیان کرد: هم اکنون ساختار تشکیلاتی و سازمانی این طرح در کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها و نیز با حضور پر رنگ تشکل ها شکل گرفته و مهمترین دستاورد این طرح ایجاد نگاه نو در سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است. پایش های استانی تقریباً نهایی شده و از حدود ۱۰۸۷ معدن پایش شده برای ۲۳۷ مورد بررسی کلینیکی صورت پذیرفته و ۵۸ مورد اقدام نهایی شده است.

بیشتر بخوانید: توانایی درآمد معدن برای بستن چاه های نفت/ بیمه ها هنوز معادن را جدی نمی گیرند

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: حمایت و هدایت این طرح از طریق اتاق فکر وزارت صمت نیز انجام می شود و امید داریم با ایجاد یک استاندارد ساختاری و الگوی مناسب بتوانیم ادامه فرآیند را در آینده تسهیل و توسعه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید