141607

۶۰ درصد مالکیت فولاد اکسین از آن فولاد خوزستان شد

دنیای معدن - مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: باتلاش و پیگیری هیئت مدیره و سایر مسئولان استان خوزستان، ۶۰ درصد مالکیت فولاد اکسین از آن فولاد خوزستان شد.

به گزارش دنیای معدن، علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به تلاش و پیگیری هیئت مدیره و سایر مسئولان استان خوزستان، 60 درصد مالکیت فولاد اکسین از آن فولاد خوزستان شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال سیاست گذاری شرکت فولاد خوزستان در تکمیل زنجیره ارزش فولاد از معدن تا نورد، خرید سهام سنگ آهن در بالادست و شرکت های نوردی در پایین دست را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: خرید عمده سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد اسفند سال 1396 انجام شد و اکنون مالکیت 60 درصدی فولاد اکسین تا پایان سال به فولاد خوزستان منتقل می شود که با این اقدام زنجیره تامین از معدن تا نورد تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان اشاره ای هم به شکسته شدن پی درپی رکوردهای تولید در ماه جاری داشت و افزود: کارکنان فولاد خوزستان با همت و تلاش و روحیه جهادی ثابت کردند، در شرایط مختلف به تولید مستمر ادامه می دهند و در ماه جاری در کمتر از دو هفته رکورد تولید فولاد شکسته شد و امید داریم تا پایان سال به برنامه تولید 3 میلیون و 800 هزار تُن دست پیدا کنیم.

وی به بومی سازی بیش از 25 هزار قطعه مورد نیاز صنعت فولاد اشاره و تصریح کرد: ساخت اولین کوره پاتیلی، ساخت اولین ترانس کوره، افتتاح نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی پرد، حضور در میان 40 شرکت برتر بورس، برگزاری نخستین نمایشگاه بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد با هدف حمایت از صنایع کوچک و تولیدکنندگان و تامین کنندگان داخلی، تنها بخشی از افتخارات جاری مجموعه فولاد خوزستان است.

فولاد ایران به 120 کشور جهان صادر می شود/ پیش بینی صدور 11 میلیون تن فولاد طی امسالزنجیره فولادین در مقابل تحریم هامعاون وزیر صنعت: صادرات فولاد را باید تسهیل کنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال 1384 به ثبت رسید و در سال 1388 تولید انبوه خود را آغاز کرد. با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال 1384 به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید