141600

جهان فولاد پایلوت بومی سازی صنایع کشور شود

دنیای معدن -مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت : این شرکت در راستای تقویت و رونق تولید آمادگی دارد به عنوان پایلوت کشور در ساخت داخل و بومی سازی صنایع انتخاب شود.

علی عباسلو روز شنبه در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان افزود: در چهار بخش تولید آهن اسفنجی ، شمش فولادی، میلگرد و کارخانجات اکسیژن اعلام آمادگی برای پایلوت شدن داریم و نهایت همکاری را با متقاضیان به ساخت تجهیزات و قطعات و مهندسی معکوس خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: با کمک دانش داخلی برای نخستین بار سیستم هیدرولیک را ساخته و نصب کردیم و کارخانه های احیا اینک به سمت واردات این سیستم ها نمی روند.

عضو هیات مدیره شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: باور داریم سخت ترین فعالیت ها را در بخش راه اندازی و ساخت قطعات می توانیم انجام دهیم و شرکت جهان فولاد در بخش مکانیک و ساخت قطعات مورد نیاز صنایع و معادن کشور در شرایط آمادگی قرار دارد.

وی بیان داشت: باورها را می توانیم با وجود مشکلات تحریم ها، تقویت کنیم و در شرکت جهان فولاد با تحریم ها فعالیت خود را آغاز و ۹ کارخانه را احداث کردیم و هیچکدام از کارشناسان خارجی برای احداث کارخانه پایانی به کشور نیامدند و خوشبختانه با استفاده از تجربه و دانش صنایع استان های دیگر، بدون حضور کارشناسان خارجی ۸۰ درصد ظرفیت این کارخانه را راه اندازی و به زودی به ظرفیت نهایی می رسیم.

عباسلو با اشاره به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه گذاری گفت: سیرجان و استان کرمان نیروی انسانی مطلوبی در اختیار دارند و سیرجان به خاطر قرار گرفتن بین ۲ صنعت بزرگ خاورمیانه (گل گهر و مس) ظرفیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه مس و فولاد بالایی دارد.

وی تصریح کرد: ۲ معدن گل گهر و مس سرچشمه توانستند زنجیره تولید را تکمیل کنند و در منطقه گل گهر و مس سرچشمه از استخراج معدن تا تولید شمش و مفتول به صورت پیوسته انجام می شود.

ارتباط مطلوب صنایع کرمان با دانشگاهها

مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان افزود: صنایع بزرگ استان کرمان ارتباطی مناسب با دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی دارند و سیرجان در این حوزه می تواند منطقه ای خوب برای ساخت صنایع پایین دستی این ۲ معدن باشد.

عباسلو با بیان اینکه صنایع جنبی می تواند سرمایه گذاران را در سیرجان جذب کند و زیرساخت های آن آماده شده است عنوان کرد: وجود منطقه ویژه اقتصادی، جغرافیای منطقه و زیرساخت های حمل و نقل، انرژی و آب در این شهرستان فراهم شده و و مانعی برای رشد و توسعه صنایع وجود ندارد.

وی افزود: سیرجان را با دیدگاهی ببینند که ۱۲ میلیون تن برنامه ریزی تولید فولاد انجام شده و بسیاری از آن در مرحله اجرا و بهره برداری قرار دارد و در برنامه ریزی ساخت قطعات، تامین تجهیزات و قطعات یدکی و مواد مصرفی برای تولید این میزان برنامه ریزی شود.

دومین نمایشگاه و همایش بی المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد از پنجم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در حال برگزاری است.

سیرجان به عنوان قطب معدنی کشور در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید