141582

بخش تحلیل بلومبرگ: اظهارات نخبگان در داووس پشتیبان طلا است ،نه نفت

دنیای معدن -به گفته یکی از استراتژیست های بازار ، طلا همچنان به عنوان یک سرمایه گذاری محبوب باقی خواهد ماند زیرا نخبگان اقتصادی جهان تغییر و گردش روند جهانی در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) هشدار داده اند.

مایک مک گلون ، استراتژیست ارشد کالاهای اطلاعاتی بلومبرگ ، روز چهارشنبه در گزارشی اظهار داشت که وی در مقایسه با نفت از توانایی بالاتری برای فلزات گرانبها و فناوریهای های فعال در فلزات گرانبها می بیند ، چراکه او در برخی از مضامین مورد بحث در کنفرانس بین المللی امسال در داووس سوئیس را شنیده است .

بر اساس گفته ها در مجمع جهانی اقتصاد- WEF ، نمایندگان اقتصادی در کنفرانس امسال در مورد چگونگی مبارزه با تغییرات آب و هوا و تقویت رشد اقتصادی پایدار بحث می کنند.

وی ادامه داد: "با بازگشت اقتصاد جهانی به روندی با ثبات تر ، تمرکز سیاست گذاران در حال تغییر به سمت ایجاد یک اقتصاد فراگیرتر و پایدار است. در واقع ، برای اینکه آینده بازارهای مالی روشن باشد ، رهبران باید درگیر اصلاحات ساختاری از جمله سیاست های اجتماعی و زیست محیطی و پایداری در هسته سیاست های خود باشند. "

مک گلون خاطرنشان کرد: تمرکز WEF بر محیط زیست منجر منجر به سیاست های بیشتر برای کاهش آلایندگی های ناشی از دی اکسید کربن می شود و رشد تکنولوژی( استفاده از انرژی های جدید با فناوری های پیش رفته ) باعث فشار بر قیمت نفت خام خواهد شد. با این حال ، وی افزود که دولت هایی که به دنبال حمایت از رشد اقتصادی هستند باید طلا داشته باشند.

وی گفت: "همه آنها با هم ارتباط دارند." ...."پیشرفت فناوری یعنی افزایشی عرضه انرژی (بهروری بهتر)و کاهش تقاضا ، از دلار حمایت می کند و باعث افزایش تقاضا برای فلزات می شود...... طلا فراتر از همه است. طلا قدرت واگرایی خود را نشان داده ،علی رغم قدرت دلار، و از جانب افت بازده اوراق قرضه و افزایش بدهی ها حمایت می شود .

وی افزود: "مصرف انرژی در سرتاسر جهان همراه با رشد تولید ناخالص داخلی در حال افزایش است ، اما بسیار سریعتر از منابع تجدید پذیر استفاده می کند."

دیدگاهتان را بنویسید